سردار جعفری:

وظیفه مربیان صالحین تربیت نسل جوان مومن انقلابی است/ از ظرفیت جوانان به صورت سازماندهی شده در مسیر انقلاب استفاده شود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فتح الفتوح انقلاب اسلامی، تربیت نسل جوان است لذا وظیفه مربیان صالحین تربیت نسل جوان مومن انقلابی است.
کد خبر: ۹۱۰۳۲۷۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرلشکر پاسدار عزیز جعفری عصر روز گذشته در دومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی؛ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین و اساتید صالحین از سایر استان‌ها در مجمتع فرهنگی- آموزشی امامت مشهد مقدس برگزار شد به تبیین موضوع ایفای نقش مردم و جوانان در انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی این انقلاب عظیم لازم است، اظهار کرد: مردم نظام جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب زمانی که متوجه تجاوز رژیم بعث عراق به کشور ایران شدند با تمام وجود برای دفاع از انقلاب و وطن به میدان وارد پیدا کردند ولی رئیس جمهور فعلی کشور هیچ اعتقادی به نقش آفرینی موثر مردم نداشت و برای سازماندهی و مدیریت این نیروی عظیم هیچ اقدامی انجام نداد.

رفع مشکلات جنگ تحمیلی با تکیه بر مدیریت انقلابی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پس از عزل بنی صدر مدیریت صحنه نبرد به شهید صیاد شیرازی که دارای تفکر و روحیه بسیجی بود افتاد اما سپاه با وجود اندک تجربه در مبحث نظامی‌گری و تاکتیک‌های نظامی و طراحی عملیات در اوایل جنگ با بازکردن میدان فعالیت برای مردم و جوانان ظرف6 ماه به واسطه مدیریت انقلابی و معتقد بر توان مردم، تجربیات خوبی را در راستای رفع مشکلات موجود در جنگ کسب  کرد.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: طی هشت ماه با تکیه بر مدیریت انقلابی خرمشهر را آزاد و در دل دشمن با این حرکت بی‌نظیر و انقلابی وحشت ایجاد کردیم که دشمن با ذلت و خواری از ایران در خواست توافق بر سر آتش بس داشت و با توجه و بهره‌گیری دقیق و مناسب از توان عظیم مردم  پیروزی های متعددی در هشت سال دفاع برای ایران محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه نقش مردم و جوانان انقلاب در دستاوردهای انقلاب اسلامی به خصوص در پیروزی هشت سال دفاع مقدس اساسی، تعیین کننده و سرنوشت ساز و مثال زدنی بود یادآور شد: امروزه موتور انقلاب به واسطه حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس که از آن به عنوان سوخت ابدی یاد می‌شود در حال حرکت است.

رئیس شورای عالی شبکه تربیتی صالحین ضمن بیان این مطلب که امروز همین توان مردمی همانند هشت سال دفاع مقدس برای حل بحران‌های اجتماعی وجود دارد، گفت: امروزه نقش آفرینی موثر مردم در حل معضلات اجتماعی تقریبا به کلی به فراموشی سپرده شده است و باید به حضور مستقیم مردم همراه با نیروهای جوان در حل معضلات اجتماعی توجه صورت گیرد.

*نیروی جوان مومن انقلابی عامل پیروزی است

سرلشکر جعفری در بخش دیگر از سخنانش بر نقش مهم و اساسی جوانان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس اکثریت نیروهای جبهه متشکل از قشر جوان با میانگین سنی 14 تا 30 سال بود و در شرایط کنونی  شاهد حضور حداکثری جوانان در عرصه های مختلف من جمله علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... هستیم و اکنون تربیت نیروهای جوان مومن انقلابی بر عهده شما مربیان صالحین است.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) درباره جوانان این انقلاب می فرمایند:« عامل پیروزی اصلی، نیروی جوان مومن انقلابی است و همچنین فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانان مخلص انقلابی با توجه به تربیت اسلامی است.»

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح سوالی مبنی بر اینکه طرح صالحین برای چیست، گفت: در این طرح، مربیان صالحین باید برای جوانان مومن انقلابی فضاهای گروهی با توجه به توانمندی‌های هر شخص ایجاد و علاوه بر این ظرفیت‌های موجود را مدیریت و سازماندهی کند و در حقیقت تسهیلگر شرایط برای فعالیت جوانان در عرصه‌های مهم جامعه باشند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: امروزه برای عبور موفقیت آمیز از موانع در مسیر انقلاب اسلامی باید از ظرفیت جوانان و مردم به صورت سازماندهی شده استفاده شود و در این راستا باید علما و ائمه جماعات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف به خصوص علمی و پژوهشی کمک کنند.

* انقلابی شدن دستگاه‌های نظام با کمک مردم و جوانان مومن انقلابی

رئیس شورای عالی شبکه تربیتی صالحین با اشاره به این مطلب که مقام معظم رهبری در دیدار با پاسداران به سه ویژگی کار جهادی تاکید داشتند، عنوان کرد:« اخلاص، سخت گوشی و داشتن مخالف یا دشمن سه ویژگی کار جهادی است که برای موفقیت در این مسیر باید پاسدار درست، به موقع و غیرحافظه کارانه عمل کند» یعنی پاسدار باید موانع موجود در مسیر انقلاب را رفع کند در غیر این صورت انقلاب درجا خواهد زد.

وی یادآور شد: مرحله نخست انقلاب تشکیل، مرحله دوم تثبیت و مرحله سوم آن که اکنون در آن قرار داریم انقلابی شدن دستگاه‌های نظام است لذا باید برای تحقق این هدف والا از ظرفیت‌های مردم و جوانان مومن انقلابی و دغدغه مند بهره‌گیری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها