رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور:

مسلمانی که بی‌دینی را سرلوحه کار خود قرار دهد برای امت مسلمان خطر آفرین است

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور بیان کرد: مسلمانی که بی‌دینی را سرلوحه رفتاری و کرداری خودش قرار می‌دهد، یقینا برای امت مسلمان خطر آفرین است.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۷۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در ویژه برنامه‌های هفته بصیرت حرم مطهر رضوی که شب گذشته در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه بصیرت در عرف سیاسی یعنی تشخیص حق و باطل، عنوان کرد: عوامل زیادی در بصیرت افزایی انسان دخیل است که یکی از آن‌ها دائم الذکر بودن می‌باشد، کسی که در همه شئونات زندگی یاد خداوند را فراموش نکند به بصیرت می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: یاد مرگ دومین عامل بصیرت افزایی به‌شمار می‌رود، یاد این مهم باعث می‌شود تا انسان کمتر خطا کرده و در انتخابات و قضاوت‌های خویش حق را مد نظر داشت باشد.

وی با اشاره به اینکه دوری از شهوات و تقویت تقوای الهی، انسان را با بصیرت می‌کند، ابراز کرد: امام علی (ع) در حدیثی بالاترین فتنه را تبعیت از شهوت برشمرده، البته شهوت انواع مختلفی دارد که شامل ریاست، دیده شدن، جاه طلبی، تجمل گرایی و... می‌شود.

خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: مسلمانی که بی‌دینی را سرلوحه رفتاری و کرداری خودش قرار می‌دهد، یقینا برای امت مسلمان خطر آفرین است، اتفاقا اکنون نیز آن مومن انقلابی که از خط انقلاب و رهبری فاصله می‌گیرد برای جمهوری اسلامی ایران مشکل آفرین می‌شود.

وی تاکید کرد: مومن انقلابی همیشه یک رنگ است و در هر جای جهان و در فرهنگ‌های متفاوت هم قرار بگیرد اصالت انقلابی خویش را از دست نمی‌دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور حق‌محوری را از اسباب بصیرت افزایی معرفی کرد و گفت: حق‌محوری نیازمند یک مقدمه مهم است و آن شناخت صحیح حق و محور‌های آن می‌باشد، برخی در طول زندگی، چون حق را درست نشناختند لذا نتوانستند حق‌محور باشند. در نهج‌البلاغه روایات متعددی برای شناخت حق بیان شده است.

گواهی تصریح کرد: مومن انقلابی باید دشمن را خوب بشناسد تا فریب گفتار آن‌ها را نخورد. دشمن خیلی سعی دارد وضعیت کشور را بد نشان دهد، اما در واقع وضعیت این‌طور که آن‌ها می‌گویند نیست. گرچه کشور ما مشکلات اقتصادی دارد، اما با این حال این مشکلاتش از دهه ۵۰ و ۶۰ بدتر نیست.

وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا مصداق بارز دشمن شناسی است، عنوان کرد: در روایتی امام معصوم (ع) می‌فرماید «زمانی فرا می‌رسد که انسان‌ها وقتی صبح از خانه بیرون می‌روند مومن هستند، ولی شب که به خانه برمی‌گردند کافرند مگر کسانی که اهل علم هستند» که منظور از علم همان حق شناسی و پیروی از حق است.

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور ابراز کرد: اگر ملت ایران به همراه همه مسئولان پیرو خط رهبری باشند یقینا کشورمان پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها