فرماندار تربت حیدریه:

حفظ انقلاب و نظام نیازمند معرفی سرمایه‌های معنوی، ملی و فرهنگی است

معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه گفت: اگر بنای ما بر حفظ انقلاب و نظام اسلامی است، باید نگاه خود را از حوزه‌های خدماتی و عمرانی فراتر کرده و به معرفی و حفظ سرمایه‌های معنوی، مفاخر ملی و فرهنگی خود بپردازیم.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۸۴
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج  ازخراسان رضوی؛ علی رستمی در جلسه تجلیل از جانبازان و خانواده‌های شهدای نهم دی سال ۵۷ که به میزبانی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه برگزار شده بود، افزود: معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه سرمایه‌های معنوی و مفاخر فرهنگی را سنگ بنا و خشت نخست توسعه یک جامعه عنوان و اظهار کرد: متاسفانه کم توجهی به این استوانه‌های فرهنگی ضرر‌های هنگفتی به جامعه وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: رویداد‌های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و مفاخر تربت حیدریه در زمره شناسنامه هویتی این شهر محسوب می‌شوند و لذا وظیفه داریم این داشته‌های انسانی و معنوی خود را ارج گذاری کنیم.

رستمی با بیان اینکه نسل امروز نیازمند آگاهی از گذشته پر افتخار خود است، گفت: متاسفانه گفتمان و رفتار غالب جامعه امروز ما توجه و تمرکز بر روی مسایل و مباحث عمرانی، توسعه و سازندگی و امور خدماتی است و حال آنکه پرداختن به چنین موضوعاتی زود به ثمر می‌نشیند، اما غفلت از سرمایه‌های فرهنگی و معنوی چنان آثار سوئی به همراه دارند که تا سال‌ها نمی‌توانیم خلاء آن‌ها را جبران کنیم.

رستمی افزود: همین کم توجهی‌ها موجب شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکل و پرونده‌های متعدد قضایی مواجه باشیم و اگر بنای ما بر حفظ انقلاب و نظام اسلامی است، باید نگاه خود را از حوزه‌های خدماتی و عمرانی فراتر کرده و به معرفی و حفظ سرمایه‌های معنوی، مفاخر ملی و فرهنگی خود بپردازیم.

رییس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: اهالی تربت حیدریه در روز نهم دی سال ۱۳۵۷ با رهبری علما و بزرگان شهر موفق شدند ۴۳ روز پیش از پیروزی انقلاب و با سرنگونی مجسمه پهلوی و بیرون راندن ایادی رژیم منحوس شاهنشاهی از شهرشان، زمام امور را بدست گرفته و افتخاری دیگر برای مردم این خطه رقم بزنند و در همین چارچوب ۱۰ شهید والامقام نیز تقدیم نظام اسلامی شده است.

محمد امانی افزود: به واسطه این افتخارآفرینی بزرگ به خودمان می‌بالیم و بر خود لازم دیدیم تا به منظور پاسداشت تلاش مجاهدان شهید و جانبازان آن دوران محفل صمیمانه‌ای ترتیب دهیم تا یاد و خاطره آن روز‌ها را زنده نگه داشته و به نسل امروز منعکس کنیم.

سرهنگ علی نیک یاد فرمانده سپاه پاسداران تربت حیدریه نیز گفت: یکی از ضرورت‌های مهم این خطه ثبت این واقعه بزرگ تاریخی در تقویم ملی ماست تا شاهد آن باشیم همه ساله و در ایام جشن‌های پیروزی انقلاب، مردم تربت حیدریه نیز همچون شهروندان شهر‌های قم، نجف آباد و دیگر شهر‌ها به دیدار رهبر معظم انقلاب بروند.

در این مراسم از تمبر یادبود شهدای نهم دیماه ۵۷ مردم تربت حیدریه که توسط شورای شهر و اداره پست تربت حیدریه تدارک دیده شده رونمایی شد.

مردم تربت حیدریه در ۹ دیماه ۵۷ با رهبری عالمان و بزرگان شهر و تقدیم ۱۰ شهید و چندین جانباز، ۴۳ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با به زیر کشاندن مجسمه طاغوت و شکستن نماد‌های شاهنشاهی و بیرون کردن عوامل رژیم ستمشاهی زمام امور شهر را به دست گرفتند
ارسال نظرات
پر بیننده ها