رحیم‌پور ازغدی:

دید دانشگاه سکولار محدود است/ پشت سر حوزه و دانشگاه خراب، جامعه و حکومت خراب است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: هر اندیشه و فکری که در جامعه مطرح می‎شود و هر مدیریتی که ما مشاهده می‌کنیم، خروجی دانشگاه در اکثریت و حوزه در اقلیت است. پشت سر حوزه و دانشگاه خراب، جامعه و حکومت خراب است.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۰۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست «سکولاریسم در حوزه و دانشگاه» که شب گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: 27 آذر از این جهت مهم است که شهید مفتح حوزوی و دانشگاهی است که از دین و روح اجتهاد دینی صحبت می‌کند، اما از هر دو طرف ضربه خورد زیرا به دنبال وحدت حوزه و دانشگاه و کلید زدن تمدن جدید اسلامی بود. 

وی با اشاره به اینکه رویکرد‌های سکولار در حوزه و دانشگاه از یک نوع نیستند، اما یک نتیجه را دارند، تصریح کرد: در فضای دانشگاهی قبل از انقلاب نگاه علمی و غیردینی بود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از دهه ۷۰ که جریان‌هایی در قم، مشهد و شهر‌های دیگر نفوذ کرده و سکولاریزه کردند، مقاله می‎نویسند و حقوق بشر سکولار را به جای حقوق بشر اسلامی بیان می‌کنند. در حال حاضر نیز درون حوزه‌ها جریان‌هایی به طور علنی حضور دارند که طلبه‌ها نیز به دنبال آن‌ها بوده و تبلیغ می‌کنند. برخی جریان‎ها همچون حجتیه مدرن به شدت فعال هستند و توهین می‌کنند.

وی گفت: هر اندیشه و فکری که در جامعه مطرح می‎شود و هر مدیریتی که ما مشاهده می‌کنیم، خروجی دانشگاه در اکثریت و حوزه در اقلیت است. پشت سر حوزه و دانشگاه خراب، جامعه و حکومت خراب است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در گذشته دانشجو به روحانی به جسم موجودی موذی و خطرناک و روحانی نیز به دانشجو به چشم کافر ونجس نگاه می‌کرد، آن‌ها چنین نفرت و جهلی نسبت به هم داشتند و هیچ کدام یکدیگر را نمی‌شناختند، زبان مشترک نداشتند و نمی‌توانستند به صورت معمولی با هم صحبت کنند.

وی  اظهار داشت:جریان سکولار در دانشگاه افرادی هستند که بیان می‌کنند نباید برای علوم مبنا و غایت دینی قائل شد و نگاه آن‌ها تنها مادی و غیردینی است.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: وحدت این نیست که اختلاف سلیقه و انتقاد وجود نداشته باشد بلکه این موارد با وحدت قابل جمع است. وحدت این نیست که یک حرف وجود داشته باشد، زیرا این امر دیکتاتوری است، وحدت یعنی مشترکات را فراموش نکنیم و در برابر دشمنان که هدفشان فروپاشی انقلاب و سیستم است، با هم باشیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها