معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه:

موقوفه‌خواران امانت‌داری مدیران موقوفه را زیر سوال می‌برند

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفه خواران امانت داری مدیران موقوفه را زیر سوال می برند، اظهار داشت: این افراد با خدشه وارد کردن به اعتماد مردم به وقف ضربه می‌زنند.
کد خبر: ۹۰۷۶۶۴۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا،  در همایش یاوران وقف که ظهر امروز در تالار نور مشهد برگزار شد، با بیان اینکه موقوفه خواران امانت داری مدیران موقوفه را زیر سوال می برند، اظهار داشت: این افراد با خدشه وارد کردن به اعتماد مردم به وقف ضربه می‌زنند.
 
وی افزود: دسته دیگر نه موقوفه خوارند و نه احیاگر موقوفات بلکه افرادی از خواص هستند که در منبر و مکتب مدیریت موقوفات را زیر سوال می‌برند و به این سنت حسنه ضربه وارد می‌کنند.
 
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این نکته که وقف سنت حسنه ای است که مربوط به همه جامعه می باشد و متولی آن فقط سازمان اوقاف نیست، گفت: تصور مردم از تعلق داشتن موقوفات به یک سازمان خاص به امر وقف ضربه می‌زند.
 
وی ابراز داشت: وقف یک اقدام خیرخواهانه است که بخش اعظمی از مشکلات جامعه را حل می‌کند.
 
حسنی‌نیا ادامه داد:وقف یک اقدام سنتی نیست بلکه امروز نیز کارکرد‌های اثرگذار اجتماعی، فرهنگی و غیره دارد.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بخش اعظمی از مشکلات جوامع در سایه نیات خیرخواهانه خیران قابل حل است که سنت حسنه وقف نیز از آن جمله بشمار می‌رود؛ در واقع یکی از سیاست‌های نظام هم این است که مردم در کار‌های خیر مشارکت کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها