آیت الله علم الهدی:

قهرمانان ورزشی حامل ارزش‌های دینی باشند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با قهرمانان ورزشی آسیایی و پاراآسیایی بیان داشت: شما حامل ارزش‌های دینی باشید.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۲۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با ورزشکاران، قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی خراسان رضوی، با بیان این‌که در همه کشور‌های دنیا، ورزشکاران سرمایه‌های آن سرزمین هستند، اظهار کرد:، اما در نظام مقدس اسلامی، قهرمانان ورزشی تنها سرمایه یک مرز و بوم به نام ایران به‌حساب نمی‌آیند بلکه آنان مفاخر اسلام و مظاهر اهل‌بیت پیغمبر هستند.

وی ادامه داد: شما در حقیقت برای جامعه وابسته به پیغمبر و اهل‌بیت رسول‌الله افتخار آفریدید، این در درگاه خدا نیز از اجر بالایی برخوردار است و این مباهات آفرینی و افتخارآفرینی در حوزه ارزش‌گذاری انسانی و اسلامی، دارای قیمت و بهای فوق‌العاده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که شما عزیزان می‌توانید شخصیت خودتان را در عرصه وابستگی به خدا و دین، پیغمبر و اهل‌بیت پیغمبر مطرح کنید، یادآور شد: لحظه بالا رفتن پرچمی که در وسطش «الله» نقش بسته است، با پرچمی که در نیم‌قرن گذشته با نقش شیر و خورشید بالا می‌رفت، متفاوت است، پرچم سه رنگ بالا رفتن مهم نیست، پرچم سه رنگ با نقش «الله» بالا رفتن مهم است و عامل این بالا رفتن شما بودید.

وی اضافه کرد: شما قهرمانان بودید که کلمه «الله» را تعظیم کردید و در برابر بینش همه جهانیان اعتلا بخشیدید، شاید این ارزشش به‌مراتب از مدال طلایی که نصیب شما شد در محکمه وجدان خودتان و ارزیابی انگیزه دینی و عاطفه خودتان بیشتر باشد؛ شما باعث افتخار پیغمبر، امیرالمؤمنین و صدیقه اطهر شدید، این شما را بیشتر راضی می‌کند تا این‌که مدال طلا گرفتید.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که تقدیر از زحمات و قهرمانی شما، انتصاب این افتخار شما به اهل‌بیت است، تصریح کرد: آنچه بر این ارزش می‌افزاید، موقعیت جهانی امروز ماست، از روز بعثت پیغمبر تا امروز، این موقعیت و وضعیت برای قرآن و پیغمبر به وجود نیامده بود که دشمن دست‌به‌دست هم دهند تا دین و پیغمبر را براندازی کنند، تمام دشمنی‌ها، مخالفت‌ها و مظالمی که بر ملت ما وارد می‌کنند، به خاطر وابستگی این مردم به دین و پیغمبر است.

وی با بیان این‌که عمود و قدرت این نظام، مردم هستند، گفت: آنچه امروز دنیای کفر و استکبار در براندازی این نظام نمی‌تواند محاسبه کند و در معادله‌ای بیندیشد، این است که قدرت ما به توان نظامی، سیاسی و اقتصادی نیست، قدرت این نظام مردم هستند؛ همه هجمه‌هایی که به کشور وارد می‌کنند، به خاطر وابستگی مردم به نظام است و علت ایستادگی مردم پای نظام، دین مردم است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: هر عاملی بتواند قدرت این نظام را به دنیا نشان دهد، قدرت و عظمت پیغمبر را به دنیا معرفی کرده و شما برادر و خواهر ورزشکاری که به‌عنوان نخبه معرفی شدید، این عمل را انجام دادید؛ وجود مبارک پیغمبر اکرم است که از موقعیتی که شما عزیزان دارید، در برابر این نخبگی از شما تقدیر می‌کنند.

وی با بیان این‌که این نخبگی وظیفه‌ای ایجاد می‌کند و آن وظیفه این است که شما مظهر ارزش‌های دینی باشید، اظهار کرد: اسلام‌ستیزی به حدی رسیده که سعی می‌کنند همه مردم دنیا را از اسلام و مسلمانی بترسانند، در دنیایی که اسلام‌ستیزی در این حد فعال است، شما سرمایه افتخار اسلام شده‌اید، مظهری که دنیا به شما نگاه کرد و برای اسلام عزت احساس کرد.

قهرمانان ورزشی حامل ارزش‌های دینی باشند

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که دنیا باید با دیدن شما درک کنند که اسلام چه دارد و قرآن حامل چه چیزی است، یادآور شد: شما قهرمانان حامل بار ارزش‌های دین و اسلام باشید.

وی تصریح کرد: شما که در مجامع جهانی شرکت می‌کنید، در رفتار، چهره، اخلاق و برخورد شما در عفت و صفای شما، دنیا اسلام را ببیند، در شما خواهر ورزشکار، دنیا عفت و نجابت اسلام را ببیند و در شما برادران، عرصه ایثار، مظهر فداکاری و اخلاق را ببیند.

خراسان، سرزمین استعداد و نخبه پروری است

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود استعداد‌های غنی و عظیم ورزشی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در ۵۰ سال پیش، خراسان این‌طور ورزشکار نداشت که یک ورزشکار زبده ما، ۶ مدال طلا بگیرد، این افتخارآفرینی به خاطر شکوفایی استعداد‌ها است، شرایط و زمینه‌هایی پیش آمده که این استعداد‌ها شکوفا شد و این چهره‌های برجسته ورزشی را در استان به ما نشان داد.

وی افزود: خراسان سرزمین استعداد و نخبه پروری است، در علما، شعرا، ادبا، هنرمندان و قهرمانان که بررسی می‌کنیم، سرزمین استعداد و نخبگی بوده، در عرصه قهرمانی و ورزش استعداد‌هایی وجود دارد که هنوز شناسایی و شکوفا نشده و باید تلاش کنید تا این استعداد‌ها شناسایی و شکوفا شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در حاشیه شهر مشهد و نقاط مختلفی از استان، استعداد‌های ورزشی قوی وجود دارد که عزیزان باید قهرمان یابی کرده و استعداد‌های قهرمانی را استخراج کنید، پرورش دهید تا شکوفا شوند؛ چند برابر وضعیت موجود، امکانات و توانایی انسانی داریم که اگر درست شناسایی شوند، شاید از تمام استان‌ها جلوتر قرار بگیریم.


بر گرفته شده از alamolhoda.com
ارسال نظرات
پر بیننده ها