کارشناس مذهبی:

بسیاری از مشکلات با نیروی تفکر و عقلانیت از بین می‌رود

کارشناس مذهبی در رابطه با عقلانیت و جایگاه آن در دین تاکید کرد: در امور زندگی و دنیا باید عاقل بود و بدانیم با نیروی تفکر می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۴۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمد باقر رجبی در بین بسیجیان و پایوران ناحیه مقاومت بسیج میثم مشهد در رابطه با عقلانیت و جایگاه آن در دین به فرموده  حضرت امام على علیه السلام اشاره کرد که می‌فرمایند«أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقدیرا لِمَعاشِهِ وَ أَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ.» عاقل‌ترین مردم کسى است که در امور زندگیش بهتر برنامه ریزى کند و در اصلاح آخرتش بیشتر همّت نماید.

وی در ادامه افزود: در دین توجه خاصی به بکارگیری عقل و قوه عاقله شده است و می‌توان با بکارگیری عقل راه سعادت در آخرت و هدایت در دنیا را پیمود.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: حال سوالی که مطرح است، اینست که، آیا کسانی که در تلاطم اقتصادی چند روز گذشته سرمایه خود را فروختند و ارز با قیمت بالا تهیه کردند و هم اکنون دچار زیان شدید شده اند عاقلند؟ آیا زنانی که بعلت گران شدن سکه مهریه خود را اجرا گذاشتند و بنیان یک خانواده، بعلت طمع از هم گسست عاقلند؟ آیا کسانی که سخنان ولایت را گوش نمی‌دهند عاقلند؟ آیا نمایندگانی که دیروز در مجلس برای آمریکا و اسرائیل خوش رقصی کردند عاقلند؟

وی ابراز داشت: در امور زندگی و دنیا باید عاقل بود و بدانیم با نیروی تفکر می‌توان بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد و سعادت زندگی ابدی ما در بهشت و جهنم از دنیا رقم خواهد خورد.

رجبی در انتها تاکید کرد: اگر در جامعه عقلانیت در بین مردم و مسئولین حکمفرما شود، مشکلات از بین خواهد رفت و جامعه به سعادت نزدیک می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها