خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان:

آغاز طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه در ۳۰۴ روستای استان/حضور نیروهای سپاه و بسیج در منطقه سرپل‌ذهاب به صورت گمنام

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی بمدت یکماه از ۲۱ مهر توسط تیم ۶۸نفره آمارگیر انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۶۱۸۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

مدیر کل بنیاد مسکن اصفهانبه گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، غلام‌حسین خانی عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن روز روستا و عشایر اظهار داشت: باهدف جمع آوری اطلاعات روستا‌ها جهت تامین مسکن مناسب و سیاست گذاری و برنامه ریزی در روستاها، طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از سال ۱۳۸۲ هر ۵ سال یکبار توسط بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران در حال برگزاری است.

وی افزود: چهارمین دوره آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی امسال در ۳۰۴ روستا با کمک ۶۸ نفر آمارگیر و بازبین در استان اصفهان آغاز خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه در آمارگیری مسکن روستایی سال ۹۲ مشخص شد ۲۰۵ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور وجود دارد که با رشد جمعیتی که وجود دارد در سال ۱۴۰۴ به ۲۳۶ هزار واحد مسکونی خواهیم رسید، تاکید کرد: برای هر سال باید ۵۸۰۰ تسهیلات برای بهسازی مسکن روستایی کشور تخصیص داده شود که تا پایان سال ۱۴۰۴ حداقل ۸۵ درصد از این واحد‌ها مقاوم سازی شود.

وی افزود: طرح آمارگیری روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان برگزار می‌شود که در استان اصفهان توسط تیم ۶۸ نفره آمارگیر انجام می‌شود بطوریکه این طرح به پشتوانه علمی اساتید دانشگاه شهید بهشتی تهران اجرا خواهد شد.

وی عنوان داشت: طرح پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی منازل در برابر بلایای طبیعی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و هم‌اکنون نیز هموطنان روستایی می‌توانند با مراجعه به شعب شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بهسازی واحد‌های مسکونی ثبت نام کنند.

وی در خصوص واحد‌های مسکونی شهری تصریح کرد: ۳۰۴۵ واحد مسکونی شهری در دست ساخت داریم که ۲ هزار و ۲۳۷ مورد مربوط به سال گذشته و ۸۰۸ مورد آن در سال ۹۷ آغاز شده است.
وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۷۹ برگ سند در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر تهیه و تحویل شده است افزود: از سال ۱۳۷۵ صدور اسناد مالکیت را در آغاز کرده ایم و ما به عنوان وکیل مردم در روستا‌ها نقشه‌های مورد نیاز را تهیه می‌کنیم و توسط شورا و دهیاری آن‌ها را ثبت می‌کنیم و برای روستا‌ها سند مالکیت صادر می‌کنیم که تاکنون برای ۲۱۰ هزار واحد مسکونی نقشه تهیه و سند مالکیت آماده شده است.

وی افزود: از سال ۹۴ قیر رایگان در اختیار روستائیان قرار گرفت و تاکنون ۵۹ هزار و ۳۰۰ تن به ارزش تقریبی ۵۲۲ میلیارد ریال به استان اختصاص دادیم که حدود ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای قیر رایگان مرحله اول امسال در نظر گرفته شده است.

خانی عنوان داشت: ساخت مسکن برای خانو‌اده‌های دارای دو معلول را آغاز کرده و ۱۰۲ واحد را در روستا‌ها شروع کردیم؛ در شهر‌ها هم ۴۴۳ مورد را داشتیم که واحد برای آن‌ها تهیه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در مورد کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: از ۲۳ آبان ماه ۹۶ همکاران ما در منطقه سرپل ذهاب مستقر شدند و برای ۱۱۸۶۱ واحد مسکونی و تجاری تشکیل پرونده کردند و مورد ارزیابی قرار دادند و تسهیلات آن‌ها را پیگیری و پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۷ هزار واحد خانه‌های احداثی است که در سرپل ذهاب پرونده تشکیل شده است که تخریب و آواربرداری و پی‌کنی این واحد‌ها توسط بنیاد مسکن به صورت رایگان انجام می‌شود که تاکنون اقدامات اولیه در این مورد صورت گرفته است و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این میزان واحد داریم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰۰ واحد مسکونی که توسط بنیاد مسکن اصفهان در منطقه سرپل ذهاب از اردیبهشت ماه سال جاری، آواربرداری و گودبرداری آن‌ها آغاز شده است تا مهرماه سال آینده به پایان برسد.

وی تاکید کرد: از ظرفیت خیران در شهر‌های اصفهان، کاشان، شهرضا، خوانسار حتی استان‌های دیگر جهت ساخت و ساز برای افراد بی بضاعت استفاده کرده ایم که درخواست ما از خیران این است که کمک‌هایشان را در بخش‌های عمومی هزینه کنند.

وی در پایان یادآور شد: نیرو‌های سپاه و بسیج به صورت نامحسوس در مناطق محروم و مناطق زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارند بطوریکه بعضا ما هم حتی آن‌ها را نمی‌شناسیم و در ساخت واحد‌ها و در آواربرداری کمک‌هایی انجام داده‌اند.
 
ارسال نظرات