گلزار شهدای بندر بوشهر عطرافشانی شد

مراسم عطرافشانی گلزار شهدای بندر بوشهر به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدّس با حضور استاندار، جمعی از مسئولین و نیروهای مسلّح مستقر در بوشهر در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۵۰۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این مراسم گفت: بین دفاع مقدس ما و نهضت و قیام کربلا وجه تشابهاتی وجود دارد به طوری که آن چه ما در دفاع مقدس یاد گرفته و عمل کردیم همه برگرفته و تأثیرگرفته از مکتب عاشورا بود.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری اظهار کرد: خواندن زیارت عاشورا هر روز صبح و رزمی که رزمندگان با نام امام حسین (ع) انجام داده و به خط می ­زدند نشان دهنده تأثیرپذیری دفاع مقدس ما از مکتب عاشورا بود.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدّس در بدترین شرایط محکم ایستاده بودند و شهامت و شجاعتی که در نیروها وجود داشت نیز یکی دیگر از وجه تشابهات دفاع مقدس و نهضت عاشورا بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران بوشهر خشنودی خدا را تنها هدف رزمندگان دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: این هدف، منطق امام خمینی (ره) بود که نه با دستور نظامی بلکه با نفس قدسی خود این مطلب را به نیروها انتقال داده و آن­ ها نیز پذیرفته بودند.

حجت الاسلام تشکری تأکید کرد: وجه تشابهات دفاع مقدس با نهضت عاشورا رمز پیروزی ما در دفاع مقدس شد و این نظام جمهوری اسلامی ایران بود که در نهایت در برابر دشمن به پیروزی رسید و امروز همه ما می­ بینیم که از صدام و سپاهش اثری نیست امّا ارتش و سپاه ما عزتمندانه دارند به مردم و کشور خود خدمت می ­کنند.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده­ های شهدا تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات