خبرهای داغ:
با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

کنفراس بین المللی همدان 2018 برگزار شد

کنفراس بین المللی همدان 2018 پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در استانداری همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۷۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

کنفراس بین المللی همدان 2018 برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کنفرانس گردشگری کشورهای آسیایی ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیرکل ACD، نمایندگان گردشگری ۳۳ کشور آسیایی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، نمایندگان مجلس و مسئولین استانی در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

در این کنفراس بین المللی گردشگری همدان میزبان مهمانانی از ۱۵ کشور آسیایی بود که هیئت‌های خارجی شرکت کننده در این کنفرانس شامل افغانستان با حضور معاون مالی- اداری وزارت فرهنگ اطلاعات و فرهنگ این کشور، سیدرضا حسینی میثم مشاور امور گردشگری، نور محمد حسن خیل رییس شرکت افغان تور؛ از عراق حمود الیعقوبی رئیس هیئت گردشگری، خانم امیره عیدان الذهب مدیرکل خانه نسخ خطی عراق، محمود عبدالجبار موسی مدیر کل اداره مجامع گردشگر، خانم حیات کریم خضیرنماینده اداره کشورهای همجوار؛ از کامبوج معاون مدیرکل توسعه گردشگری و همکاری های بین الملل، ۳ نفر از مجمع گفتگو کشورهای آسیایی از جمله دبیر کل مجمع، کشور اسپانیا یک نفر، کشور آذربایجان دو نفر، ۳ نفر از ژاپن‌، ۴ نفر از گرجستان ، ۵ نفر از ویتنام، ۶ نفر از کره جنوبی ، ۷ نفر از فلیپین، از کشور بنگلادش ۸ نفر، از ازبکستان ۹ نفر، ۱۰ نفر از پاکستان، ۱۱ نفر از کشور اندونزی، ۱۲ نفر از تایلند و... بود.

این مراسم توسط ۱۵ خبرنگار خارجی و بیش از ۱۰۰ خبرنگار داخلی پوشش داده می‌شد.

سالن کنفرانس با بنرهایی به دو زبان پایتختی گردشگری همدان در سال ۲۰۱۸ مزین شده و سقف سن سالن منقش به هنر اصیل ایرانی، کاشی کاری و منبت بود.

با حضور دکتر جهانگیری به سالن اجتماعات و پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن ، تئاتری در راستای معرفی همدان اجرا شد.

در ابتدای این مراسم محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان ، با اشاره به برگزاری دو رویداد بین المللی 2018 در همدان به ظرفیت‌های گردشگری استان در ابعاد مختلف اشاره و ضمن گلایه‌مندی از سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم تحقق وعده احداث هتل هما در همدان از سال 94 که تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده بر رسیدگی به این مساله توسط معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد.

آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان نیز با بیان اینکه گردشگری از ظرفیت‌های استثنایی استان همدان است، به فلسفه وجودی صنعت گردشگری اشاره کرد.

در ادامه مراسم دکتر حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان به تبیین اهداف برگزاری اجلاس گردشگری همدان 2018 پرداخت و عنوان کرد: استان همدان جایگاه ویژه‌ای در طول تاریخ دارد به طوری که 3 هزار و 300 سال مدنیت این شهر قطعی است که هیچ شهری با این تاریخ در دنیا سر پا نیست و وجود ندارد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه کشور ایران با بیش از یک میلیون اثر تاریخی، برخورداری از 34 هزار اثر ثبت شده ملی و تنوع اقلیمی مطلوب جزء 10 کشور برتر دارای مزیت در حوزه گردشگری است، گفت: با این ظرفیت می‌توان منابع جدید در ثروت ملی خلق کرد و در توسعه سیاسی و جهانی نقش بیشتری ایفا کرد.

همچنین در این مراسم علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به رشد 7 درصدی صنعت گردشگری در سال 2017 با جابجایی یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون گردشگر، صنعت گردشگری را بهترین مسیر توسعه پایدار دانست.

باندیت لیمچون دبیرکل ACD نیز در این مراسم گفت: صنعت گردشگری در آسیا برای کشورهای زمینه مناسبی برای ارزآوری فراهم کرده است.

در این مراسم از تمبر یادمان رویداد گردشگری «همدان 2018» رونمایی شد که معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این تمبر را امضا کردند.

علاوه بر اجرای موسیقی ایران، آهنگ ویژه همدان با آهنگسازی استاد افشین عزیزی و ترانه‌سرایی استاد عبدالجبار کاکایی و صدای محمد معتمدی به صورت زنده اجرا و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در دومین اجلاس مجمع گفت‌و‌گوی کشورهای آسیایی که در شهر سیم‌ریپ کشور کامبوج برگزار شد شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا پیشنهاد و به تایید اعضا رسید.

این پیشنهاد به خواست مدیران استانی و با توجه به ظرفیت بالای گردشگری استان همدان و قابلیت‌های آن، در مجمع ACD ارائه شد که به همین واسطه شهر همدان در سال 2018 پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و میزبان نشست سران گردشگری کشورهای عضو گفت‌وگوی آسیایی انتخاب شد.

استان همدان از پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان اجلاس بین‌المللی همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار