خبرهای داغ:
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عدم‌توجه به آموزش و پرورش سبب ضعف در کشور

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر ضعفی که در جامعه می بینیم شاید به علت عدم توجه به آموزش و پرورش بوده است که محتوای بدان توجه نکردیم.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۹۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش حوزه حساسی است و همه درک می‌کنند افزود: در نظامات جهانی چهار نظام، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و کشور ما قبل از انقلاب سیاسی بود و بر اساس پادشاهی حرمت می‌کرد و در انقلاب اسلامی تغییر اساسی کرد و فرهنگی پیش رفت و بر همین اساسی انقلاب اسلامی ایجاد شد و جمهوری اسلامی را برپا کردیم.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی اولین و کوچکترین نهاد که بیشترین تاثیر را دارد خانواده و بعد تعلیم و تربیت که به دست وزارت آموزش و پرورش است و تمام حوزه‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی را متاثر می‌کند.
حسینی شاهرودی اضافه کرد: مبنای همه امور مرتبط با مبنای فرهنگی باید باشد و آیا اینگونه بوده ایم؟ هنوز نگاه ما به آموزش و پرورش ابزاری است حتی در مجلس شورای اسلامی و دفاع مادی می‌کنیم و حقوق و پاداش و معوقات و سخت افزاری را می‌بینیم.
وی افزود: در امر ماموریت اصلی آموزش و پرورش چقدر ورود پیدا کردیم؟ نظام مستمری نداشتیم و با تغییر دولت‌ها تغییر داشتیم، نمی‌دانیم مدل ما چیست؟ نگاه رفاهی داشتیم که این مجموعه پیشرفت مادی حداقلی کند و نگاه فرهنگی اجتماعی و محتوا را ندیدیم و یا کم رنگ دیدیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: منشا اتفاقات چه قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب از آموزش و پرورش بود در دفاع از انقلاب و دفاع مقدس و سازندگی و توسعه و پیشرفت اسلامی شاهد حضور آموزش و پرورش بودیم که تربیت مدیران لایق و انقلابی رقم خورد.
وی بیان کرد: هر ضعفی در جامه می‌بینیم شاید عدم توجه به آموزش و پرورش بوده است که به محتوای آن رسیدگی نکردیم و نگاه ابزاری نگاه کردیم نه اینکه اصل ببینیم در صورتی که در انقلاب اسلامی همه چیز تحت الشعاع فرهنگ است.
حسینی شاهرودی تاکید کرد: هر آسیبی که در آموزش و پرورش دیدیم از سیاست زدگی است، باید فهم سیاسی و شناخت سیاسی نسبت به مسائل روز داشته باشیم و انقلابی باشیم، اما به معنای سیاست زدگی و باند و گروه نیست و جز خیانت به مردم و جامعه و نظام نیست و بگذاریم حرکت اصلی انجام شود.
وی با بیان اینکه مدیران موفق کسانی بودند که از ظرفیت‌های همه عناصر سیاسی و غیر سیاسی و گروه‌های مختلف استفاده کردند افزود: باید جناح بندی و گروه بندی نداشته و از همه ظرفیت‌های توانمند استفاده کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار