خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

باید آموزش و پرورش اولویت اول کشور باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در جهان امروز آموزش و پرورش اولویت اول کشورهاست و لابد در کشور ما این مهم تحقق یابد.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۸۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمددستورانی در آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه امروز از کسی تکریم می‌کنیم که اخلاق مداری، مهربانی، زلال بودن شخصیت، انسانیت و‌محبت او بر کسی پوشیده نیست و افتخارات خوبی در کارنامه شهرستان دارد گفت: این پایان راه نیست و در کشوری که ۱۶۰ سال قدمت آموزش و پرورش داریم و البته به اندازه قدمت گام نهادن انسان در کره خاکی است و دنیا مدرسه آفرینش است که انسان هم حیات داشته باشد و هم به کمال برسد و در طول تاریخ همه کسانی که به فرهنگ جامعه خدمت کردند قابل تقدیر هستند و نیاز دائمی جامعه به آموزش و پرورش است و باید مدیریت جهادی باشد.
وی با بیان اینکه باید فرصت سازی و کادرسازی و تکمیل یکدیگر کنیم افزود: بیش از ۲۰۵ کشور در سازمان ملل به ثبت رسیده که ۱۰ کشور حرف اول را در آموزش و پرورش می‌زنند که ما نشدیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شاخص ارزیابی سه آزمون بین‌المللی است که خواندن و نوشتن و علوم و ریاضی و ارزیابی کلی از وضعیت دانش آموز دارد که فنلاند و نروژ و کره و سنگاپور جزو ده کشور جهان هستند و آن‌ها وقتی شروع کردند از ما در درجه پایین بودند و امروز همه مشکلات آن‌ها حل شده و آموزش و پرورش اولویت آن‌ها اول بوده است و ما باید تجربه علمی را استفاده کنیم و آموزش و پرورش اولویت اول ما باشد تا در همه جهات رشد کنیم.
وی ادامه داد: ماموریت ما مدیریت جهادی است و شاهرود ظرفیت‌های زیادی دارد دانشگاه و حوزه علمیه و پارک علم و فناوری و بیش از سی هزار دانش آموز و دو هزار معلم و بیش از دویست واحد آموزشی و دو هزار فرهنگی بازنشسته وجود دارد که باید چراغ علم و دانش روشن‌تر از قبل باشد.
دستورانی با اشاره به انتظارات گفت: ارتقا مدیریت آموزشگاهی و مدرسه محوری و نقش اساسی مدیر در مدارس، توسعه کیفی مشارکت‌های مردمی که باید کیفیت شمار خوبی باشیم تا اعتماد سازی شود، توانمندسازی نیروی انسانی، مدیریت منابع مالی، درون زایی در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد و ایجاد امید و نشاط برای دانش آموزان و غرق در فضای مجازی باشند از نشاط سالم دور می‌مانند از انتظارات ما در مدیریت آموزش و پرورش است.
وی افزود: در سال جدید تحصیلی با محوریت نماز و تولید ملی و چهل سالگی انقلاب باید بتوانیم گام‌های موثری برداریم و مبنا و اصل ما در حرکت سند تحول و برنامه درسی ملی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار