استاد حوزه علمیه قم:

بسیاری از مشکلات کشور ناشی از فاصله گرفتن از قرآن کریم است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور ناشی از فاصله گرفتن از قرآن کریم است، گفت: اگر اقتصاد کشور براساس قرآن تنظیم می‌شد جامعه دیگر دچار بحران اقتصادی و مشکلات معیشتی نمی‌شد.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۵۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شکوه رضوان که بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن در بین برخی از خانواده‎ها غریب واقع شده است، عنوان کرد: نباید قرآن به عنوان به یک کتاب تشریفاتی تبدیل شود که فقط در مراسم‎های مهم به عنوان تبرک گذاشته و گا‌ها در همان مجالس هم مورد تلاوت قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن و توجه به معانی آن انسان را هدایت می‎کند، عنوان کرد: یکی از مهم‎ترین آثار تربیتی قرآن، واعظ بودن است، آیه به آیه این کتاب آسمانی انسان را موعظه و راه حق را به او معرفی می‎کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: در زمان رسول‎الله (ص) برخی با شنیدن فقط یک آیه، از دزدی یا ارتکاب به معصیت دست برداشته و به سوی دین‎داری هدایت می‎شدند.

وی ابراز کرد: قرآن مملو از احکام شرعی است، البته توجه به این احکام هم واجب بوده و هم برنامه زندگی مسلمانان است، متاسفانه اکنون برخی به دنبال کم‎رنگ کردن احکام خدا هستند، به عنوان مثال می‎گویند: «حالا چه اشکالی دارد حجاب نباشد» یا «این قدر احکام را به مردم سخت نگیرید».

رفیعی عنوان کرد: احکام الهی برای همه یکسان است، لذا نمی‎توان گفت: «به جوان‎ها سخت نگیریم و نماز صبح نخوانند»، حرام، حلال و واجب قرآن برای همه مکلفان است و جوان و غیر جوان ندارد.

وی افزود: اگر در جامعه حرام خدا رواج یافته است، ربا وجود دارد و اختلاس پیش می‎آید، به خاطر این است که از قرآن فاصله گرفته‎ایم، اگر کسی با قرآن آشنا شود و اهل تلاوت و عمل به او باشد هرگز حرام خدا را برای خودش حلال نمی‎داند.

خطیب حرم مطهر رضوی تاکید کرد: خواندن قرآن در منازل سبب اعتلاى کلمه حق و نشر حقایق اسلام و نیز موجب انتشار و کثرت قرآن خواهد بود، زیرا وقتى انسان در منزل خود قرآن بخواند همسر و فرزندان وى نیز طبعا در این عمل از وى پیروى می‎کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها