آیت الله علم الهدی:

شخصیت بهلول تابلو شفاف انقلابی‌گری است

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شخصیت بهلول تابلو شفاف انقلابی‌گری است که توجه به آن از ضرروریات جامعه امروز است.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۲۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی که با حضور خیل عظیمی از مردم گناباد در محل آرامگاه آن شگفتی روزگار برگزار شد؛ گفت: برگزاری مراسم برای بهلول فقط یک یادبود نیست، بلکه باید این مراسم نمادی برای مجاهدت و انقلابی‌گری است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بهلول نماد انقلابی‌گری و زهد بود، زهد و وارستگی بهلول باعث شده بود که بهتر بتواند در راستای مبارزه به رضاخان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: رضاخان اجرا کننده دسیسه‌های انگلیس در ایران بود، در حالی‌که مردم نان برای خوردن نداشتند، رضاخان با گرفتن مالیات مردم برنامه‌های دیکته شده انگلیس را اجرا می‌‌کرد و مبارزه با چنین مستبدی از عهده کسی برمی‌آید که از یک روح بلند برخوردار باشد و بهلول با پشت پا زدن به زن و فرزند از چنین روحیه‌ای برخوردار بود.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه که ما باید از بهلول بیاموزیم این است که در مسیر انقلاب مجاهدت را فراموش نکنیم؛ یادآور شد: دشمن جنگ اقتصادی را علیه مردم ایران راه انداخته است و به هر طریقی می‌خواهد معیشت مردم تحت تاثیر این جنگ قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مردم در شرایط امروز باید با سرلوحه قرار دادن زندگی بهلول، سبک زندگی خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که بتوان راه چهل ساله انقلاب را ادامه داد.

وی با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند؛ ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی قدرتمندترین نظام در جهان است و این قدرت نتیجه حمایت مردم از نظام جمهوری است.

لازم به یادآوری است حجت الاسلام و المسلمین علامه محمدتقی بهلول گنابادی پس از یک قرن زندگی با برکت در روز ۷ مرداد سال ۱۳۸۴ چشم از دنیا فروبست و هرساله به مناسبت این روز مراسمی باشکوهی در محل آرامگاه آن مرد بزرگ برگزار می‌گردد
ارسال نظرات
پر بیننده ها