جلسه اخلاق کارکنان و سربازان سپاه ناحیه بردسکن برگزار شد

جلسه اخلاق کارکنان و سربازان سپاه ناحیه بردسکن با سخنرانی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۷۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام امینی در جلسه اخلاق کارکنان و سربازان سپاه ناحیه بردسکن ضمن بر شمردن ویژگی‌های یک انسان مومن گفت: سه ویژگی هست که اگر در کسی باشد ایمان او کامل است. اول اینکه در راه خدا از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای نهراسد.
 
وی در این رابطه به خصوصیات و سجایای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره نمود که امام راحل فرمودند اگر همه کسانی که برای من و به نفع من شعار می‌دهند علیه من هم شعار دهند برای من هیچ فرقی نمی‌کند لذا وقتی هدف و غایت انسان قرب الهی است از سرزنش سرزنش کننده نمی‌هراسد.
 
امام جمعه بردسکن در ادامه گفت: مقام معظم رهبری هم همین گونه هستند و آمریکا و اسرائیل و ایادی آن‌ها هر کاری بکنند یک ذره هم در ایشان تاثیر ندارد، چون هدف خداست.
 
حجت الاسلام امینی دومین ویژگی یک ایمان کامل را در عدم ریا و همچنین ترجیح دادن آخرت بر دنیا برشمرد.

وی در ادامه به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره کرد که شخصی نزد ایشان آمد و سوال کرد چکار کنم تا ایمانم کامل شود؟ پیامبر (ص) فرمودند: لازم نیست که خود را به زحمت بیاندازی و صبح تا شب نماز و روزه بگیری اگر اخلاق خود را درست کردی ایمانت هم کامل می‌شود. البته اخلاقی که پیامبر(ص) می‌فرمایند نه اخلاقی که صاحبان قدرت و ثروت امروزه در فضای مجازی نشان می‌دهند و تصاویری از مومنین انتشار می‌دهند که بسیار سخت گیر هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها