مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تاکید بر پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت از مشخصه‌های اردو‌های جهادی سال ۹۷ است

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید بر پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت را از مشخصه‌های اردو‌های جهادی سال ۹۷ دانست.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۶۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر محمد اسماعیل زاده در خصوص برگزاری اردو‌های جهادی در دانشگاه، گفت: برای دومین سال متوالی اردو‌های جهادی در قالب «ستاد اردو‌های جهادی» سازماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: در ستاد اردو‌های جهادی دانشگاه نمایندگانی از معاونت بهداشتی، معاونت درمان، معاونت پشتیبانی، بسیج جامع پزشکی، بسیج دانشجویی، کانون هلال احمر و سایر مجموعه‌های مرتبط حضور دارند.

اسماعیل زاده تاکید بر پیشگیری و ارتقای فرهنگ سلامت را از مشخصه‌های اردو‌های جهادی سال ۹۷ دانست و اظهار داشت: علاوه بر موارد عنوان شده در حوزه خدمت رسانی؛ در سال جدید مبحث آموزش سلامت و ارتقای فرهنگ سلامت پرررنگ‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: حیطه آموزش عمومی سلامت با تاکید بر پیشگیری تلاش دارد تا با ارائه آموزش‌های لازم به مردم به ارتقای فرهنگ سلامت و مقوله اجتماعی شدن سلامت تاکید کند و مردم بیشتر بر سلامت خود توجه نشان دهند.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در این اردو‌ها در مجموع ۴۰۰ جهادگر از اقشار مختلف دانشگاه حضور خواهند داشت و بر اساس پیش بینی‎های انجام شده دو هزار نفر از مردم مناطق محروم و کم برخوردار مورد پوشش خدمات عنوان شده قرار می‌گیرند.

اسماعیل زاده افزود: اتفاقی که در این اردو‌ها برای اولین بار رخ می‌دهد ارائه بن کار سلامت از سوی دانشگاه و توزیع آن از سوی رابطین جهادی و سلامت هر منطقه بر اساس شناختی است که از مردم بومی بر اساس سطح خدمت مورد نیاز دارند.

وی افزود: این غربالگری قبل از حضور نیرو‌های جهادی؛ علاوه برایجاد نظم در کار موجب سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و بهره‌مندی تعداد بیشتری از متقاضیان از خدمات مورد نظر است.

اسماعیل زاده افزود: در سال جاری حدود پنج اردوی جهادی مجوز برگزاری خواهند گرفت؛ که تا کنون چهار اردوی جهادی یک روزه با متوسط ۵۰ نیرو مجوز حضور خود در حاشیه شهر را دریافت و یک اردوی یک هفته‌ای با حدود ۱۵۰ نیروی جهادی نیز در حال اخذ مجوز است.

وی اظهار داشت: این اردو‌ها در ماه‌های مرداد و شهریور برگزار می‌شود که اردو‌های یک روزه جهت حضور در حاشیه شهر و اردوی یک هفته تا ۱۰ روز نیز به صورت مقیمی در یکی از روستا‌های محروم و کم برخوردار استان برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: در هر تیم اعزامی پزشک، دندان پزشک، بینایی سنج، ماما، همکاران بهداشتی، دانشجویان رشته‌های مختلف، اعضای هیئت علمی و کارمندان حضور داشته و این جای شادمانی دارد که اعضای هیئت علمی علی رغم گرفتاری‌های بالینی، آموزشی و پژوهشی جهت حضور در این اردو‌ها اصرار دارند.

وی تاکید کرد: بر عهده گرفتن امور به صورت واحدی در این ستاد موجب شده است که کار به صورت مشارکتی با کیفیت بالایی ارائه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها