خبرهای داغ:
شهردار شاهرود مطرح کرد:

ساخت و رونمایی از سردیس شهدای شاخص شهرستان شاهرود در هفته دفاع مقدس

شهردار شاهرود با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر گفت: در هفته دفاع مقدس از سر دیس سرداران شهید شهرستان در میادین و بلوارها رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۲۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد احمدی در بازدید از قرارگاه امام سجاد(ع) شاهرود در سخنانی در جمع اعضای این قرارگاه در سخنانی با تشکر از دعوت قرارگاه و افتخار در بودن کنار شما سرمایه های کشور و انقلاب افزود: ما خود قدم برداشتیم در جهاد و دفاع مقدس و باز قدم برداریم در عرصه جهادی که برای نسل جوان تداعی کننده آن‌ دوران است.
وی گفت: احساس ما به کشور و نظام و شهدا مدیون هستیم و نه در غالب شعار که متاسفانه مدیران شعار را خوب بلد هستند اما عمل نه و ما ادای تکلیف است و فرصت برای خدمت است و گروه های ویژه چون بسیجیان و خانواده شهدا و ایثارگران در حفظ ارزش های انقلاب با خون خود و جانبازی و اسارت و جهاد خدمت کردند و کمتر دیده میشوند وو م ادای دین کردیم.
احمدی خاطر نشان کرد: شهرداری هر چند به طور مستقیم در فرهنگ وظیفه ندارد اما غیر مستقیم وظیفه دارد و شهروندان خوبی باید داشته باشیم و مولفه های ارزشی این شهروندان بسیار مهم است و تقویت این ارزش ها سالم بودن شهروند سالم و بعد شهر سالم را دارد.
وی با اشاره به کارگروه فرهنگی تشکیل شده در شهرداری گفت: حتما از جمع شما هم دو نفر بیایند و تلاش داریم مرد عمل باشیم در قالب خرد جمعی برنامه ها را دنبال کنیم.
شهردار شاهرود با بیان هفت ماه افتخار خدمت در عرصه های عمرانی، فضای سبز ،خدمات شهری و زیباسازی اظهار کرد: در موضوع فرهنگی از سازمان های متولی هم جلوتر حرکت کردیم و در ماه رمضان در بلوار و شهرک شهید همت برنامه انجام شد در سی شب، نمایشگاه عاشورا هم امسال از روستای بدشت در داخل شهر برگزار میشود.
وی با بیان اینکه این فعالیت ها کافی نیست و ابعاد را باید وسیع تر کنیم و برای شهری که داشته های ارزشمند فرهنگی و معنوی و ایثار و شهادت را دارد شاخص داشته باشیم گفت: ساخت سر دیس های سرداران شهید در هفته دفاع مقدس در حال برنامه ریزی است و دو سه هنرمند در حال تلاش هستند تا رونمایی در تمام نقاط شهر انجام شود.
وی افزود: دیوارنگاری شهری و نوشتارها و پیام های معنوی کوتاه در نقاط شهر چه حجمی و نقش برجسته چه دیوارنگاری شهری استفاده می کنیم و اعلام آمادگی شما و تقاضای همراهی شما در مجموعه شهرداری و با علاقه استقبال می کنیم و در خدمت هستیم.
احمدی با اشاره به تعویض تابلوی گلزار شهدا و روشنایی گلزار شهدا شاهرود و گل کاری اظهار کرد: اقدامات تکمیلی با نگاه متفاوت باید انجام شود و اولویت ما ساخت سر دیس شهداست که مرجع باید باشد و تقسیم شود که ده سر دیس اول چه کسانی باشد و چهره نگاری در سطوح مشخص شود.
وی به ایجاد سرای محله و خانه های فرهنگ در محلات برای انتقال ارزش ها و فرهنگ های متعالی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد.
کمیل قندهاری مسئول مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ به داد ما خواهد رسید و در کنار زیبایی های شهری آرامش هم نیاز است که فرهنگ دفاع مقدس می توان تحقق پیدا کند و این گنج را به فرموده رهبری باید استخراج کرد به فعالیت های ابن قرارگاه اشاره کرد و افزود: فعالیت های این جمع بویژه محفل روایتگری هفتگی و اجلاسیه شهدا و آمار شهدا شهرستان و تلاش ها در شناساندن و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.
در این دیدار اعضا خود را معرفی کردند و نظرات خود را در خصوص انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ارائه نمودند.
در این بازدید شهردار از قرارگاه امام سجاد بازدید و بر همکاری با این قرارگاه در راستای فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار