خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

دولتمران به دنبال راه‌حلی از خارج برای باز شدن گره‌های اقتصادی نباشند/ نمایندگان مجلس استیضاح دو وزیر را در دستور کار خود قرار دهند

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر سرمایه‌گذاری بر امکانات داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخل در راستای حل مشکلات گفت: این خواب تعبیر نشدنی است که حل مشکلات اقتصادی را در خارج ببینیم بنابراین دولتمران برای باز شدن گره‌های اقتصادی نباید به دنبال پیدا کردن راه‌حلی از خارج باشند.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۱۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

نمایندگان مجلس استیضاح دو وزیر را در دستور کار خود قرار دهندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مطالبات و مسائل معیشتی مردم به نابسامانی‌های موجود در بخش اقتصاد کشور و دولت پرداخت و اظهار کرد: با توجه به ناتوانی در اداره امور اقتصادی کشور و تدوین و اعمال سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور باید مجلس استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی را هر چه سریع‌تر در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه شخصی در جایگاه وزارت اقتصاد و امور دارایی قرار گرفته که تخصص آن را ندارد، گفت: وقتی فردی به مباحث سیاسی و اقتصادی تخصص نداشته و تنها به دلیل اینکه در زمان انتخابات گل سر سبد فلان استان بوده در جایگاه حساس و کلیدی قرار می‌گیرد مشخص است که چه بلایی به سر آن وزراتخانه می‌آید و اوضاع نابسامان می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مجلس باید قانونی تصویب کند تا افراد به دلیل روابط در پست‌های کلیدی قرار نگیرند، افزود: یکی از چالش‌های قانونی در کشور این است که نباید هر فردی که در انتخابات در راستای جمع آرا برای نماینده‌ای تلاش کرده مطالبه سهم کرده و در پست‌های حساس و کلیدی قرار گیرد.

وی ضمن درخواست از مجلس برای استیضاح دو وزیر تاکید کرد: اگر مجلس شورای اسلامی استقلال و قاطعیت دارد باید این دو وزیر صنعت و معدن و اقتصاد را استیضاح کند که متاسفانه در طول چند سال اخیر استیضاح‌های به عمل آمده بی‌نتیجه مانده و هرگاه مجلس در صدد استیضاح وزیری بود نمایندگان به دنبال بهانه‌هایی بودند چراکه برخی با روابط آمده‌اند و باید این روابط محفوظ بماند.

موسوی‌اصفهانی اضافه کرد: باید در این خصوص مجلس قانونی تصویب کند؛ نماینده‌ای که رأی می‌آورد مسئولین دفاتر ر‌أی‌گیری خود را در پست‌های حساس منصوب نکند تا از بروز مشکلات برای مردم جلوگیری شود.

وی  با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس برای سوال ساده از رئیس‌جمهور امضای خود را پس گرفتند، گفت: آیا 2 تن سکه خریدن برای استیضاح کافی نیست؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم باید در زمان انتخابات نمایندگان خود را رصد کنند، تصریح کرد: در این خصوص لازم است سیاسیون استان همدان با مشارکت یکدیگر عملکرد نمایندگان استان و موضع‌گیری‌های مختلف آنها را بررسی و به اطلاع عموم برسانند تا مردم آگاهانه و با اشرافیت کامل نماینده خود را انتخاب کنند.

* پیگیری مطالبات مردم یکی از مسائل راهگشا در کشور

وی با بیان اینکه استان همدان قبل از انقلاب در مسائل معنوی و مکتبی و در تبعیت از ولی فقیه در کشور پیشتاز بود به اقدامات آیت‌الله شهید مدنی در این خصوص اشاره و عنوان کرد: مردم همدان اقدامات اثرگذاری در راستای ایجاد انقلاب انجام دادند که متاسفانه امروز برخی به آنها با چشم حقارت می‌نگرند.

موسوی‌اصفهانی به مصادیق ولایتمداری و در صحنه بودم مردم استان همدان برای حفظ و حراست از انقلاب و ارزش‌های نظام اشاره و ابراز کرد: مردم همدان حماسه‌ای بی‌نظیر در مراسم تشییع شهید «همدانی» خلق کردند که مورد تجلیل رهبری قرار گرفت که این موارد نشان از وفاداری، ولایتمداری و در صحنه بودن مردم است.

وی با اشاره به مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های مختلف کشور تصریح کرد: یکی از مسائل راهگشا در کشور پیگیری مطالبات مردم است که بر این اساس مقام معظم رهبری از خبرگان درخواست داشتند که مسائل را رصد کرده و مطالبات جامعه را به مسئولین انتقال دهند تا اشکالات احتمالی کار در قوه مجریه، مقننه و قضاییه از این طریق حل شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولین باید در پاسخگویی به مطالبات مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند، گفت: مطالبه‌گری از مسئولین را موجب رشد و ارتقای جامعه می‌شود.

وی یادآور شد: مسئولین باید اشکالاتی که در عملکرد خود دارند پذیرفته و پاسخگو باشند و جواب قانع کننده، جامع و کامل ارائه کنند که  قطعا در چنین فضایی مشکلات حل خواهد شد؛ چه بسا برخی از مسئولین در صدد هستند که مشکلات مردم را به حداقل رسانده و اگر قدرت آن را داشته باشند آن را حل کنند.

موسوی‌اصفهانی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ مطالبه‌گری از مسئولین عنوان کرد: گاهی مسئولین تصور می‌کنند که مشکل وجود ندارد و یا اگر وجود دارد جزئی است که علت آن این است که در جریان افکار عمومی نیستند و ارتباط تنگاتنگی ندارد و گاهی آنچنان که باید و شاید نیازها، مشکلات و راه‌حل‌ها برای آنها مشخص نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با مطالبه‌گری و بیان مشکلات، مشکلات برطرف نمی‌شود به ضرورت ارائه راهکارها در نشست‌های مطالبه‌گری پرداخت و بیان کرد: قبلا نشست‌هایی بوده و راهکارهایی ارائه شده اما متاسفانه راهکارها به کار گرفته نشده و مشکلات همچنان باقی و یا دوچندان شده که  در این راستا حوزه عملیه همدان به عنوان خدمتگزار و نماینده مردم در مجلس خبرگان نسبت به پیگیری مطالبات مردم از مسئولین و ارائه راهکارهایی اقدام کرده است.

* نشست‌های مطالبه‌گری نباید محفلی برای سوء استفاده برخی افراد قرار گیرد

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کمیسیون‌های خبرگان در مناسبت‌های مختلف مسائل و مشکلات کشور بررسی و برای آنها راهکارهایی ارائه می‌شود بر ضرورت تقویت نظام اشاره کرد و گفت: برای نظام جمهوی اسلامی که 250 هزار شهید برای آن تقدیم شده و بعد از آن همه رنجی که عموم مردم متحمل شدند باید بتوانیم با برگزاری چنین نشست‌هایی در راستای حفظ نظام که از اوجب واجبات است اقداماتی انجام داده و اصل نظام تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست‌های مطالبه‌گری نباید محفلی برای سوء استفاده برخی افراد قرار گیرد، اضافه کرد: باید مراقب باشیم مسئله کارآمدی نظام مورد تهاجم دوستان نادان و دشمنان دانا قرار نگیرد چراکه نظام ما یک نظام الهی و اسلامی و بر منابع اهل بیت عصمت(ع) و قانون اساسی استوار است.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه با مطالبه‌گری و بررسی مشکلات نباید اصل نظام را زیر سوال برد، خاطرنشان کرد: نظام ما نظام الهی و کارآمد است که توانسته 40 سال در مقابل تمام دشمنی‌های تراز اول دنیا ایستاده و روحیه شجاعت و مقاومت و ایستادگی اسرائیل را به زانو در آورد.

وی به موفقیت‌های نظام به پشتوانه ملت اشاره کرد و ادامه داد: ملت ایران در شرایطی با 30 میلیون و امروز با 80 میلیون با وجود تمام مشکلات توانسته دشمنان خارجی را از کشور بیرون و به مقابله با منافقین به عنوان دشمنان داخلی بپردازد و سالیان طولانی امنیتی بی‌نظیر در منطقه مملو از آتش ایجاد کرده، منطقه را از لوس داعش پاک و پرچم استقامت را در مقابل ظلم بالا ببرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات برخی دولتمردان که راه رهایی از تحریم‌ها برجام است، گفت: تحریم‌هایی که این روزها دشمن به راه انداخته و برخی مسئولین تنها راه‌حل رفع مشکلات را به موضوعی مانند برجام گره زده‌اند، مسئله تازه‌ای نیست چراکه تحریم‌ها از ابتدای انقلاب سابقه داشته است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری که هزینه استقامت در برابر دشمن بسیار کمتر از هزینه تسلیم است، گفت: حضور با شکوه مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات و راهپیمایی با وجود مشکلات فراوان و تحریم‌ها  از نقاط قوت نظام و نشان دهنده مقید بودن به حفظ و حراست از نظام اسلامی است.

موسوی‌اصفهانی با تاکید بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم عنوان کرد: هر کس که ندای «یا للمسلمین» را بشنود و اجابت نکند باید نزد خداوند متعال پاسخگو باشد بنابراین ما به عنوان نمایندگان مردم در خبرگان رهبری باید در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و با رساندن مشکلات مردم به مسئولین راه‌حل‌هایی برای آنها پیدا کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اثر تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: ما تحریم‌ها و اثرات آن بر اقتصاد را قبول داریم و می‌دانیم که مسئولین دلسوزانه در صدد بوده و هستند تا مشکلات مردم و به خصوص مشکلات اقتصادی را رفع کنند اما مردم یک سلسله مطالبات اقتصادی و معیشتی دارند اما متاسفانه عدالت اجتماعی که هدف اصلی حکومت است این روزها زمینه سوء استفاده بدخواهان از نظام را فرهم کرده است که باید مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.

* لزوم استفاده از امکانات داخل و استفاده از استعداد جوانان برای رفع مشکلات کشور

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره خود را بازوی انقلاب می‌دانند، افزود: در شرایط کنونی حوزه‌های علمیه نمی‌توانند نسبت به مشکلات معیشتی و  اقتصادی مردم و اقشار محروم بی‌تفاوت باشد.

وی بر لزوم استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخل و استفاده از استعداد جوانان برای رفع مشکلات کشور تاکید و بیان کرد: ما اعتقاد عمیق به توان تبدیل تهدید به فرصت داریم و باید دولت به این باور عمیق دست یابد که با استفاده از پنجه‌های جوانان و افکار نورانی آنها در عرصه‌های مختلف می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات کشور باید رهنمودهای مقام معظم رهبری فصل الخطاب قرار گیرد، افزود: یکی از مسائل مهم این است که چرا مطالبات مقام معظم رهبری در مقام عمل گاهی از سوی برخی از مسئولین آن چنان که باید جدی گرفته نمی‌شود در صورتی که رهنمودهای ایشان در تمام حوزه‌ها به خصوص حوزه اقتصادی راهگشاست که باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر سرمایه‌گذاری بر امکانات داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخل در راستای حل مشکلات اشاره و عنوان کرد: این خواب تعبیر نشدنی است که حل مشکلات اقتصادی را در خارج ببینیم بنابراین دولتمران برای باز شدن گره‌های اقتصادی نباید به دنبال پیدا کردن راه‌حلی از خارج باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری از ابتدا نسبت به مذاکرات خوش‌بین نبود، گفت: برخی ادعا می‌کنند که اگر رهبری مخالف برجام بود مانع انجام مذاکرات می‌شد در صورتی که باید به این توجه کرد که ایشان به صراحت فرمود من به مذاکرات خوش‌بین نیستم چراکه آنها در سال 83 نیز به وعده‌های خود پایبند نبودند و اگر رهبری کاملاً مانع می‌شد مسئولین ادعا می‌کردند که رهبری مانع حل مشکلات اقتصادی شده است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین در جریان برجام به عدم اعتماد مجدد به سه کشور اروپایی تاکید و بیان کرد: رهبری در این خصوص نیز فرمودند که من به این سه کشور نیز اعتماد ندارم بنابراین از دولت، مجلس، قوه قضائیه، حوزه‌های علمیه، خبرگان،  صداوسیما و آحاد مردم تقاضا داریم رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار داده و به آن عمل کنند چراکه تجربه 40 ساله نشان داده اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم به مملکت آسیبی نمی‌رسد.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه با پشتیبانی و اطاعت از ولایت فقیه استقلال، آزادی، امنیت، پیشرفت‌های علمی و نجات از دست طاغوت و عزت و سربلندی برای کشور رقم خورد، گفت: هرگاه مردم پشتیبان ولایت فقیه بودند تمام مشکلات حل شد هرچند کمی هزینه دارد اما به طور قطع به نتیجه می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود به حمایت‌های برخی مسئولین از تصویب لایحه FATF  اشاره و بیان کرد: سوال اینجاست چرا مجلس باید لایحه‌ای همچون FATF را  که در آن گروه‌های مقاومت و حزب الله که در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند تروریست معرفی می‌شوند مورد بررسی قرار دهد؟

* لزوم استفاده از فرصت همدان 2018 در راستای انتقال فرهنگ انقلاب و استکبارستیزی ملت ایران

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قوانین لایحه FATF در راستای تآمین منافع استکبار جهانی  است،  تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید خودمان برای کشور چنین لایحه‌ای برای مقابله با تروریسم تنظیم کنیم و تکلیف را روشن کنیم اما متاسفانه در این خصوص مجلس ما به رهنمودهای مقام معظم رهبری شک داشته و به سخنان ایشان در این مورد اهمیت نمی‌دهد.

وی در بخش دیگر سخنانش به مسائلی در خصوص رخداد همدان 2018 اشاره و عنوان کرد: ما با گردشگری و توسعه گردشکری اسلامی کاملاً موافقیم اما باید جلوی گردشگری بی بندو باری را گرفت.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه حضور گردشگران باید با حفظ مسائل اسلامی باشد و از آن به عنوان یک نقطه قوت استفاده کرد، گفت: باید این مساله را به فرصت طلایی مبدل کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های حوزه علمیه استان در راستای ابعاد مختلف رویداد همدان 2018 بر لزوم استفاده از فرصت همدان 2018 در راستای انتقال فرهنگ انقلاب و استکبارستیزی ملت ایران، ارزش‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی به دیگر کشورها تاکید کرد و یادآور شد: در این خصوص آنچه برای ما حائز اهمیت بوده این است که آیا به اندازه اهمیت به منافع اقتصادی در این رویداد به دیگر موضوعات همچون مباحث اسلامی توجه شده است یا خیر؟

نماینده مردم همدان درمجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در رخداد همدان 2018 صرفاً نباید به موضوعات اقتصادی توجه کرد، گفت: کسب درآمد و منافع  از ناحیه گردشگری، افزایش تعاملات با دیگر کشورها بسیار خوب است اما باید نگاه‌ها همه جانبه بوده و مسائل دینی، ملی، مذهبی و فرهنگی را مد نظر قرار داد.

وی با تاکید بر تقویت کمیته فرهنگی رخداد همدان 2018 در راستای انتقال فرهنگ انقلاب و استکبارستیزی به گردشگران تصریح کرد: باید مراقبت وضعیت فرهنگی استان دارالمومنین و شهیدپرور همدان باشیم و شرایط به گونه‌ای نباشد که بعد نتوان آن را جمع کرد.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه بر اساس شنیده‌ها 10میلیارد تومان از بیت المال در راستای رخداد همدان 2018 هزینه می‌شود، افزود: باید آمار اشتغال و بیکاری در استان و تاثیر این رویداد بر فروش 400 میلیارد تومانی مبل و منبت ملایر بررسی شود که لازم است در این خصوص رسانه‌های استان وارد و صحت آن را جویا شوند.

وی با بیان اینکه مسئولین در رویداد 2018 نباید تنها به دنبال منافع اقتصادی باشند، خاطرنشان کرد: ترکیه مرکز گردشگری است و درآمد بسیاری از این طریق دارد اما آیا گردشگران ما وقتی وارد این کشور می‌شوند روند حجاب و عفاف آنها محفوظ می‌ماند؟ بنابراین نباید به این رخداد یک جانبه نگاه کرد که اگر گردشگری رونق یابد اقتصاد ما چنان و چنان می‌شود که البته ما مار گزیده‌ایم و در جریان برجام با وجود ادعاهایی که با این مذاکرات تمام مشکلات برطرف می‌شود در آخر نتیجه‌ای جز خروج آمریکا از برجام و چند برابر شدن مشکلات ندیدیم.

* وجود یک هزار و 551 طلبه در مدارس علمیه استان همدان

نماینده مردم همدان درمجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه باید نماد انقلاب در میدان امام بماند، گفت: این مساله مهم است و نماد انقلاب باید در میدان امام بماند که برای آن با پیشرفت‌های مهندسی می‌توان چاره‌ای اندیشید که هم نماد محفوظ بماند و هم آثار باستانی آسیب نبیند.

وی با اشاره به شایعه‌هایی پیرامون فاصله گرفتن روحانیت از مردم عنوان کرد: فاصله گرفتن روحانیت از زمانی شروع شد که روحانیون توسط منافقین ترور شدند به طوری که آمار ترور روحانیون در کشور بالا و در بنیاد شهید موجود است.

موسوی اصفهانی در تشریح وضعیت حوزه‌های عملیه استان همدان با بیان اینکه در استان 16 مدرسه علمیه برادران در سطح دو و سه فعال بوده و دو مدرسه در بخش سفیران فعال است، گفت: علاوه بر این 12 مدرسه سطح یک در استان وجود دارد.

وی به وجود یک هزار و 551 طلبه در مدارس علمیه استان که 350 نفر از آنان در سطح یک تحصیل می‌کنند، اشاره و بیان کرد: استان همدان 80 استاد در مدارس علمیه و 75 نیروی کادر دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کشور تنها چهار مدرسه قرآنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از آنها در استان همدان است.

وی در تشریح دیگر اقدامات حوزه علمیه استان همدان به برگزاری چهار دوره جشنواره علامه حلی با ارائه 2 هزار و 73 اثر پژوهشی اشاره و عنوان کرد: 325 مبلغ در سراسر استان داریم و 150 مبلغ طرح هجرت هستند و 60 روحانی مستقر در مناطق محروم با حقوق زیر یک میلیون تومان فعالیت دارند.

موسوی اصفهانی با اشاره به وجود 80 روحانی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی به وجود 32 مبلغ در مدارس امین و 10 مبلغ در طرح بینان بیان کرد: در طول این مدت هفت مدرسه ساخته شده و 6 مدرسه در حال ساخت است که به دلیل کمبود اعتبار از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

وی به وجود برخی افراط و تفریط‌ها در میان برخی طلبه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با این وجود نباید اصل مسئله که موضوعی عقلانی است زیر سؤال برود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات