خبرهای داغ:
کارشناس مسائل خانواده با تأکید بر ضرورت داشتن بصیرت و هدف اصلی ترویج رفتار زینب‌وار و زهرایی‌وار است، گفت: تا زنانه رفتار نکنیم دختران ما دختر بودن را یاد نمی گیرند.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۹۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸

هدف اصلی ترویج رفتار زینب‌وار و زهرایی‌وار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرضیه قلیچ‌خانی در «جشنواره عروسک قشنگ من» که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شد ضمن تبریک ایام دهه کرامت و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: همه شما مادران مدافع حریم خانواده هستید، حتی مدافعین حرم نیز در این خانواده‌ها به این مقام رسیدند.

وی گفت: ما در قم در خصوص «الگوی تعالی دخترانه» آسیب شناسی کردیم، بسیاری از دختران از دختر بودن خود ناراضی هستند، یک دختر چرا این تفکر را دارد و این تفکر را از کجا به دست آورده که آن را بیان می‌کند؟

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: دختران تربیت را مستقیم از مادران خود می‌آموزند و مادر همان گونه که در منزل صحبت می‌کند دختر نیز همان را برداشت می‌کند و الگوپذیر است.

وی ابراز داشت: این تفکرات غلط است که دختران باید دستشان در جیب خود باشد، نباید به دختران خود القا کنیم که سر کار بروند لزومی ندارد وقتی دختر ما درس می خواند او را به سوی کار در بیرون از منزل سوق دهیم.

قلیچ‌خانی خاطرنشان کرد: دختران را با پوشش دخترانه بزرگ کنید، پوشش های ما چقدر زنانه است که دختران ما دخترانه بودن را یاد بگیرند؟

وی با بیان اینکه وقتی به محیط اطراف خود نگاه می‌کنیم، می‌بینیم ارزش‌ها تغییر کرده است، یادآور شد: اگر بتوانیم دختران خود را خوب تربیت کنیم بعدها یک زن خانه دار خوب می شوند بنابراین برای دختران وقت بگذاریم به ویژه با دختر بچه‌ها بازی کنید، باید حداقل روزی 2 ساعت با بچه‌ها بازی کرد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت داشتن بصیرت و هدف اصلی ترویج که رفتار زینب‌وار و زهرایی‌وار است، عنوان کرد: تا زنانه رفتار نکنیم دختران ما دختر بودن را یاد نمی گیرند؛ امید است بتوانیم دختران و مادران خوبی تحویل جامعه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات