خبرهای داغ:
جانشین سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اجرای ۲۳ برنامه محوری توسط سپاه ناحیه ملایر با همکاری دیگر نهادها در هفته عفاف و حجاب گفت: این برنامه‌ها از ۱۹ تیر ماه شروع و تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۸۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

اجرای ۲۳ برنامه محوری طی هفته عفاف و حجاب در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محسن احمدوند در نشست خبری به مناسبت هفته عفاف و حجاب با اشاره به 21 تیر ماه اظهار داشت: علت نامگذاري این روز به عنوان روز عفاف و حجاب حمله عوامل رضاخان به مردم در صحن و مسجد گوهرشاد که منجر به شهادت 5 هزار نفر شده است.

وی با بیان اینکه همه ادیان الهی به بحث عفاف و حجاب و پوشش و به خصوص حجاب برتر تاکید و توصیه فراوان دارند، گفت: اسلام نیز اهمیت خاصی برای این موضوع قائل شده است و حجاب را ضامن سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌داند و حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی کامل زن مسلمان معرفی می‌کند.

جانشین سپاه ناحیه ملایر افزود: بحث پوشش می‌تواند نقش مستقیم و محسوسی در تحکیم خانواده و سلامت اجتماع ایفا کند، از این رو امروز با سرمایه‌گذاری در گسترش جنگ فرهنگی و هجمه به رفتار جوانان مسئله حجاب را با شبهاتی هر چند سطحی اما نگران‌کننده روبرو شده است.

وی اظهار داشت: عملکرد مسئولین در شبه‌زدایی در این مقوله به عنوان یکی از عوامل موثر در طراحی مهندسی فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در سطح جامعه داشته باشد.

احمدوند بیان کرد: ما اگر به تاریخ مراجعه و بررسی کنیم و جنبش‌های بزرگ دنیا را نگاه کنیم بحث مبارزه با حجاب و عفاف گاهی به عنوان یک ابزار سیاسی تلقی شده یعنی مبارزه با حجاب را یک ابزار سیاسی می‌دانند برای اینکه اندیشه‌های استعماری خود را پیاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب گاهی به وسیله‌ای برای دین ستیزی تبدیل می‌شود، گفت: اگر نگوییم که مسئله حجاب ریشه در فطرت انسان دارد حداقل می‌توانیم بگوییم که حجاب با خلقت انسان بوده است، حضرت آدم و حوا در بهشت دارای یک پوشش بودند که بعد از رانده شدن از بهشت عریان رانده شدند که با برگ‌های درختان بدن خود را پوشاندند.

جانشین سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه برای فرهنگسازی عفاف و حجاب باید روی فکر و اندیشه افراد جامعه کار شود، ابراز داشت: در این زمینه رسانه‌ها ابزار تاثیرگذار بسیار مهمی هستند.

وی با بیان اینکه باید در قالب زبان هنر به عنوان رساترین و قوی‌ترین ابزار در این زمینه بهره گرفت، تصریح کرد: مراکز فرهنگی، مبلغان و دولت به عنوان اولین مولفه در این  زمینه تاثیرگذار هستند.

احمدوند افزود: هدایت نیروهای دولتی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و پشتیبانی مادی و معنوی از برنامه‌سازان در این زمینه، نظارت بر مراکز و نهادهای فرهنگی و دینی، برخورد آگاهانه و کارشناسانه با متخلفان در این عرصه، توجه به ورودی‌های فرهنگی و در اختیار  گرفتن الگوهای اصلی مانند صدا و سیما، دانشگاه‌ها و... از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اجرای ۲۳ برنامه محوری توسط سپاه ناحیه ملایر با همکاری دیگر نهادها در هفته عفاف و حجاب گفت: این برنامه‌ها از ۱۹ تیر ماه شروع و تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد.

جانشین سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: فضاسازی در سطح شهرستان، غبارروبی گلزار شهدای زن، دیدار خواهران بسیجی و زنان شاغل ادارات با امام جمعه، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع عفاف و حجاب، سرکشی از خانه سالمندان، اهدای شاخه گل به زنان محجبه در معابر و خیابان‌های سطح شهر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی عفاف و حجاب و... از جمله برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایر است.

وی از برگزاری همایش بزرگ حافظان حریم خانواده با حضور بانوان ملایری در ۲۴ تیر ماه از پارک چمران ملایر خبر داد و گفت: این برنامه در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقیه از پارک چمران به سمت پارک سیفیه برگزار می‌شود.

احمدوند تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، تهیه ۲۰ سبد کالا توسط حوزه‌های بسیج خواهران برای خانواده‌های نیازمند،  دیدار با خانواده شهدای زن، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و ویزیت رایگان برای عموم مردم در۲۴ تیر ماه در درمانگاه ولیعصر نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در ملایر است.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدای زن در ملایر، برگزاری همایش دختران فاطمی همزمان با ولادت حضرت معصومه(س)، توزیع کتاب با موضوع عفاف و حجاب، جشن بادبادک‌ها برای کودکان و... نیز از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ملایراست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات