خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

هیئت های مذهبی و مراکز دینی باید حضور جوانان را در مسجد زیاد کنند

رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: هیئت های مذهبی و مراکز دینی باید حضور جوانان را در مسجد زیاد کنند، مسجد باید محل حضور مردم باشد، اما امروز متاسفانه مسجد کارکرد اصلی خود را از دست داده است.
کد خبر: ۹۰۳۰۷۳۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در همایش بزرگ فعالان فرهنگی، مذهبی و اجتماعی با بیان اینکه دشمن از راه‌های مختلف در تلاش برای نفوذ در بین مردم است عنوان کرد: مجموعه‌های فرهنگی باید با تلاش برای افزایش آگاهی و بصیرت مردم راه نفوذ را بر دشمن سد کنند.

وی افزود: آنچه که ما باید بر آن برنامه ریزی کنیم و فعالیت فرهنگی را روی آن خلاصه شود، نسل جوان و نوجوان است، مدارس و دانشگاه را باید دریابیم و اگر بر این دو مرکز مهم برنامه نداشته باشیم ضربه می‌خوریم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خاطرنشان کرد: این برنامه ریزی باید در مساجد انجام شود و پیوندی بین منزل، مدرسه و مسجد انجام شود و چیزی که می‌تواند نسل جوان را از دستبرد دشمن حفظ کند حضور جوانان دراین مکان‌ها است.

وی ضمن ابراز تاسف از کمرنگ بودن حصور جوانان در مساجد اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و مراکز دینی باید حضور جوانان را در مسجد زیاد کنند، مسجد باید محل حضور مردم باشد، رهبر معظم انقلاب اصرار دارند از بدو تولد تا مرگ مسجد و امام جماعت باید همراه مردم باشد، اما امروز متاسفانه مسجد کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

حجت الاسلام رنجبر تصریح کرد: اگر فعالیت‌های فرهنگی در مسجد متمرکز شود و مساجد از جوانان پر شد محله و شهر ما بیمه می‌شود

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فرهنگی مسجد باعث هدایت انسان می‌شود بیان کرد: اگر می‌خواهید بهترین جوانان را پیدا کنید باید سراغ آن‌ها را در مسجد بگیرید و بدانید که مهم‌ترین محور در مسجد مسئله نماز جماعت است.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: مسجد فضایی دارد که به تعبیر روایات حضور شیاطین در آنجا کمرنگ است و شیطان در هنگام اذان از مسجد فرار می‌کند و نمی‌تواند آنجا حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت اظهار کرد: از آثار مهم نماز دوری انسان از فحشا و منکرات است بر این اساس اگر نگران جوانان خود هستید و می‌خواهید آنان را از گناه دور نگهدارید آن‌ها را با مسجد آشنا کند

وی افزود: به پیامبر فرمودند: جوانی به مسجد می‌آید و گناه هم انجام می‌دهد، اما پیامبر فرمودند: او را رها کنید و پس از مدتی آن جوان در اثر نماز از گناهان مبری شد

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه نتیجه سهل انگاری نسبت به نماز افزایش و ترویج گناه و منکر در جامعه و روی آوردن به فساد است تاکید کرد: اگر نماز ضایع شد به آسیب‌های اجتماعی مبتلا می‌شویم.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان بر روی نهاد‌های مردمی برنامه ریزی دارد که مراکز فرهنگی را با اعزام مربی تخصصی نماز پشتیبانی و آموزش‌های لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان ابراز کرد: اگر کانون‌های فرهنگی خواستار برگزاری اردوی مشهد مقدس شدند ۳ روز اسکان و غذا را با تولیت هماهنگی کرده ایم که خدمات دهیم البته شرط این است که این افراد دانش آموز مقطع متوسطه دوم باشند، البته لازم است همراه با کاروان یک مربی و یک روحانی باشد.
ارسال نظرات