مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع):

متولی امر معنویت، بصیرت و عمل انقلابی در سپاه، نمایندگی ولی فقیه است/ پاسداران بر اساس فهم سیاسی از انقلاب حفاظت می‌کنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) گفت: متولی امر معنویت، بصیرت و عمل انقلابی در سپاه، نمایندگی ولی فقیه است.
کد خبر: ۹۰۱۲۰۵۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام سید احمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری  هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج  با بیان اینکه امسال همزمان  با روز تشکیل سپاه در روز دوم اردیبهشت با مناسبت‌های اول شعبان و روز پاسدار همزمان شده بود، اظهار کرد: اعتقاد، بصیرت، فهم عمیق نسبت به دین بر مبنای عمل به دستورات دینی، عمل به هنگام و انقلابی از ویژگی رفتاری سپاه است.
 
وی با بیان اینکه روز عقیدتی سیاسی در سپاه سالروز شهادت شهید مطهری است، گفت: این دوران مصادف هفته معلم نیز است. معلمینی که وظیفه هدایت فرهنگی نسل جوان ما را بر عهده داند لذا رسالت عقیدتی سیاسی نیز بر همین مبناست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به همزمانی روز عقیدتی در سپاه با نیمه شعبان، افزود: انقلاب اسلامی ایران مقدمه ظهور امام عصر(عج) است و  ما باید وظایف خود را  در دوران انتظار انجام دهیم. اخیرا شاهد بودیم، بن سلمان، وزیر دفاع عربستان، موضوع اعتقاد به مهدویت را در ایران به‌عنوان یک نقطه ضعف مطرح کرد، اما در مقابل این تحریف، علمای دینی اهل سنت موضعی نگرفتند و پاسخی به یاوه‌گویی‌ها ندادند و این در حالی است که محدثین اهل سنت ظهور منجی را وعده دادند.
 
وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران مدعی این قضیه نیست که می‌خواهیم با قهر و غلبه و کشورگشایی و به دست رفتن حکومت زمینه ظهور را فراهم کنیم بلکه شعور و آگاهی مردم باید به آن حد برسد که خود شان منجی را مطالبه کنند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی بیان داشت: متولی امر اعتقاد، معنویت، بصیرت و عمل انقلابی در سپاه نمایندگی ولی فقیه است، چراکه این موضوع حساسی است و باید از آبشخور قابل اطمینانی تامین شود و برای همین نمایندگان، ولی فقیه در سپاه تعیین شدند.

حسینی ابراز داشت: گسترش معنویت، بصیرت دینی، تقویت روحیه جهادی و انقلابی سرفصل‌هایی است که برعهده نمایندگی ولی فقیه در سپاه است.

وی اشاره داشت: بر اساس رهنمود‌ها و تاکیدات امام راحل و فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما در جامعه به عالم متدین و بصیر نیازمندیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، علم و آگهی را یک ضرورت غیرقابل‌انکار دانست و افزود: علم بدون تعهد مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به آن نیز مشکلات دیگری می‌افزاید اگر علم دست غیرمتدینین قرار بگیرد، همان فاجعه‌ای است که حیات خود را در معرض نابودی قرار داده است.

حسینی بیان داشت: بصیرت غیر از عمل سیاسی‌کاری  و قدرت‌طلبی است. صاحبان بصیرت چشم درونشان بیدار است؛ موضع‌گیریشان بر مبنای تعهد قلبی‌است؛ مبارزاتشان سودجویانه، دنیاپرستانه  و یا ناشی از تعصبات جاهلی و یا جناح بازی نیست.
 
وی ادامه داد: افراد بصیر به باطل بودن دشمن بقین دارند و با تطمیع خود را نمی‌فروشند، کورکورانه مبارزه نمی کنند.در طول تاریخ اسلام  بی‌بصیرتی و بی‌فهمی بلاهای زیادی را بر سر مسلمانان آورده است.
 
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه فهم سیاسی و سیاسی‌کاری دو  مقوله جداست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر اساس دین، تقوا و عمل انقلابی بنا نهاده شده و  پاسداران بر اساس فهم سیاسی از انقلاب حفاظت می‌کنند.
 
وی عنوان داشت: زمانی پاسداران در جنگ سخت با دشمن مبارزه می‌کردند اما حالا میدان مبارزه تغییر کرده است. جنگ نرم از تهدیدات دشمن است و امروز اقتضا می‌کند پاسداران با سلاح بصیرت وارد عرصه نبرد شوند. اما اینکه سپاه یک طرف قدرت باشد  چنین چیزی نبوده و نخواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه خراسان رضوی در خصوص اقدامان فرهنگی سپاه در حاشیه شهر مشهد گفت: سپاه حضور خود را در شهر و حاشیه شهر بیشتر و معنادارتر کرده است ما در سطح شهر مشهد 12 ناحیه بسیج داریم که 6 مورد آن در حاشیه شهر هستند و این نشان از این دارد که حاشیه شهر به اندازه متن شهر برای ما حائز اهمیت است و هر مسجد در حاشیه شهر یک پایگاه بسیج دارد که اقدامات فرهنگی مختلفی را انجام می‌دهد و از طرفی امنیت لازم توسط بسیج در این مناطق فراهم شده است.
 
وی به نقش بسیج و بسیجیان در تحول‌آفرینی منطقه اشاره کرد و افزود: بسیجیان در کشورهای مختلف جهان اسلام از جمله لبنان، عراق، یمن و سوریه با عناوین مختلفی علیه استکبار به پیروزی‌های زیادی دست یافتند.

حسینی در پایان گفت: انسجام داخلی سپاه بسیار زیاد است و ماموریت‌ها با هماهنگی و پشتیبانی فرمانده سپاه و حفاظت اطلاعات سپاه انجام می‌شود و این همراهی، هماهنگی و همفکری منشای کار‌های بسیار خوبی در سپاه بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها