استاندار خراسان رضوی خبرداد:

افزایش ۸ درصدی ورود زائران به مشهد مقدس نسبت به سال گذشته

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ورود بیش از چهار میلیون زائر به مشهد، گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته، برای استان ۸.۵ درصد و برای مشهد هشت درصد رشد دارد.
کد خبر: ۹۰۰۲۵۱۲
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جریان بازدید از مراکز اسکان فرهنگیان در مشهد گفت: تلاش دست اندرکاران خدمات سفر به عنوان بک اولویت، استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز اقامتی رسمی برای اسکان زائران است.

وی با اشاره به ورود هشت میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۵۴ نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین ماه سال جاری افزود: از این تعداد چهار میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۳ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، برای استان ۸.۵ درصد و برای مشهد هشت درصد رشد دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به رشد ورود زائران ظرفیت مراکز اقامتی به خوبی استفاده شده و برای دور دوم سفر‌های نوروزی نیز هتل ها، هتل آپارتمان‌ها تخفیفات ویژه‌ای تدارک دیده اند که متقاضیان می‌توانند از طریق "سامانه اقامت ۲۴ " از آن‌ها استفاده کنند.

رشیدیان در ادامه گفت: در کنار این ظرفیت ها، آموزش و پرورش نیز با پیش بینی هزار و ۲۰۰ مدرسه در قالب ۱۲ هزار کلاس درس به استقبال زائران فرهنگی رفت.

وی افزود: در بازه زمانی مذکور ۵۰ هزار خانوار فرهنگی در مشهد مقدس اسکان یافته اند و این امکانات در شهر‌های سبزوار و نیشابور نیز تدارک دیده شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: این که در یک بازه‌ی زمانی کوتاه ۸.۵ میلیون نفر یعنی ۲.۵ برابر جمعیت سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفری مشهد مقدس وارد این شهر و به خوبی میزبانی شوند؛ قابل تقدیر است.

رشیدیان افزود: سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها مانند شهرداری نیز با تجهیز کمپ ها، امکان اسکان زائران را فراهم آورده اند و برای شرایط بحران و اضطراری هم فضا‌های سر پوشیده و سالن‌های ورزشی مهیا شد که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها