نخستین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان گناباد برگزار شد

نخستین همایش علمی پژوهشی و یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی شهرستان گناباد امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۵۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ معاون فرهنگی و پرورش وزارت آموزش و پرورش در این همایش گفت: برگزاری یادواره و همایش‌های مختلف با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، تمسک و ترویج سیره شهدا نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل ترفند‌های دشمنان بیمه می‌کند.

علیرضا کاظمی افزود: امروز فرهنگ ایثار و شهادت به یک قدرت بازدارنده نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی تبدیل شده و مقام معظم رهبری با تمسک به این فرهنگ مقتدرانه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهیدان در زندگی مادی و معنوی ما اثربخش هستند لذا هر اندازه از مسیر اهداف شهدا و خانواده‌های معظم آنان فاصله بگیریم از راه سعادت دور شده ایم. باید برای دفاع از آرمان‌های امام راحل و شهیدان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج شود و تنها راه تربیت جوانان انقلابی و متدین ترویج همین فرهنگ در جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در کنار توجه ویژه به فرهنگ عفاف و حجاب جزو اولویت‌های اصلی برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

قاسم علی خدابنده افزود: معرفی شهدا به عنوان الگو‌های عملی و رفتاری نسل جوان در تعمیق ارزش‌های اسلامی در جامعه بسیار موثر است.

دبیر همایش علمی و پژوهشی و یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز گناباد هم گفت: از مجموع ۲۶۶ مقاله ارسالی از سطح کشور به دبیرخانه همایش ۱۸ مقاله برتر شناخته و از مولفان و تدوین کنندگان آن‌ها قدردانی شد.

حسین دائمی مهمترین موضوع‌های این مقالات پژوهشی را فرهنگ ایثار و شهادت و نقش شهدای فرهنگی و دانش آموز گناباد در دوران دفاع مقدس ذکر کرد. همزمان با این همایش کتاب زندگینامه شهدای فرهنگی و دانش آموز گناباد نیز چاپ و منتشر شد.

از مجموع ۳۷۵ شهید شهرستان گناباد ۶۶ شهید را شهدای فرهنگی و دانش آموز تشکیل می‌دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها