رئیس اتاق اصناف درگز خبرداد:

ورشکستگی ۶۵ واحد صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان درگز

رئیس اتاق اصناف درگز ضمن اشاره به آغاز طرح نوروزی نظارت بر اصناف، گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ صنف از مجموع ۲۹۰۰ صنف شهرستان درگز با ورشکستگی و تعطیلی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۶۸۱۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
عباس خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ از آغاز طرح نظارتی ویژه ایام عید خبر داد و گفت: طرح نظارت بر اصناف از ۱۵ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: شهروندان گرامی می‌توانند با مشاهده هر گونه کم فروشی و یا گرانفروشی بلافاصله با اتاق اصناف تماس گرفته و موضوع را جهت بررسی به کارشناسان ما اعلام کنند.

رئیس اتاق اصناف درگز ضمن اشاره به برقرار شدن شیفت‌های کشیک در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد: در این راستا و با هماهنگی‌های صورت گرفته خدماتی همچون مکانیکی، آپاراتی، تعویض روغن، قصابی و مشاغلی که بیشتر مورد نیاز مردم است به صورت شیفتی در نقاط مختلف شهر آماده خدمت رسانی هستند.

خلیلی تشریح کرد: مطابق سال‌های گذشته و در جهت تنظیم بازار، ۶۰ تن پرتغال، ۳۰ تن سیب، شش تن مرغ یخ زده و ۲۹ تن برنج به شرکت تعاونی‌ها و نمایندگی‌های فروش در سطح شهر واگذار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه افتتاح مجدد تفرجگاه چهلمیر قرار داریم، چند کشیک نانوایی در مسیر این تفرجگاه و چند کشیک هم در داخل شهر آماده هستند و با پخت نان تا ساعات پایانی شب، مشکل تامین نان را برای مسافران نوروزی برطرف خواهند کرد.

رئیس اتاق اصناف درگز گفت: مقدار یک تن و پانصد کیلو تخم مرغ هم قرار است که از طریق اداره جهاد کشاورزی در اختیار اصناف قرار داده شود؛ اما تاکنون موفق به دریافت آن نشده ایم.

خلیلی تصریح کرد: طبق نامه دریافت شده از سوی اتاق اصناف استان، هیچ صنفی حق ندارد قیمت محصولات خود را در ایام عید افزایش دهد؛ اما با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار‌های جهانی، قیمت برنج و چای افزایش یافته است که البته آن هم نرخ مصوبی دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افتتاح نمایشگاه بهاره در شهرستان بیان کرد: سابق بر این در پایان هر فصل نمایشگاهی در سطح شهرستان برپا می‌شد و فروشندگان می‌توانستد اجناس خود را به نمایش بگذارند؛ اما با توجه به رکود اقتصادی و اوضاع نامناسب بازار این روز‌های شهرستان، عملا چنین کاری امکان پذیر نیست و در صورت برپایی نمایشگاه با اعتراض بازاریان مواجه خواهیم شد.

رئیس اتاق اصناف درگز ابراز کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ صنف از مجموع ۲۹۰۰ صنف شهرستان درگز با ورشکستگی و تعطیلی مواجه شده اند.

خلیلی گفت: در حال حاضر ۳۳ نفر از میان اصناف و بازاریان اعلام آمادگی کرده اند تا با شرکت در طرح فروش فوق العاده، اجناس خود را با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف ارائه کنند.

وی افزود: قرار است از روز ۲۵ اسفند به مدت ده روز و با شرکت ۲۰ غرفه، نمایشگاه سوغات خراسان با محوریت فروش و حمایت از محصولات درگزی از قبیل: برنج درونگر، جارو، لبنیات و ... در محل اداره ورزش و جوانان شهر برگزار شود.

رئیس اتاق اصناف درگز تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از اصناف شهرستان درگز پروانه فعالیت ندارند که اخطار‌های شفاهی و کتبی برای این عزیزان ارسال شده؛ اما به خاطر فرارسیدن ایام عید نوروز و جلوگیری از افزایش بیکاری، مراعات کرده و اقدام قانونی در جهت جلوگیری از فعالیت آن‌ها صورت نمی‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلفن‌های بازرسی اصناف به شماره ۴۶۲۲۲۳۸۸ و ۴۶۲۲۶۵۰۵ به صورت فعال آماده دریافت گزارشات و مشکلات شهروندان در خصوص تخلفاتی از قبیل: گرانفروشی و کم فروشی اصناف هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها