مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی خبر داد:

اجرای طرح جهادگران سلامت در خراسان رضوی

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از اجرای طرح جهادگران سلامت در سال ۹۷ در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۱۲۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ هادی جلالی در نشست خبری اظهار داشت: پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی حضوری مخلصانه در دوران ۸ سال دفاع مقدس و در روز‌های آتش و خون در قالب تیم‌های اضطراری در خطوط مقدم نبرد، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی به رفع آلام مجروحان می‌پرداختند.

وی گفت: پس از دوران جنگ تحمیلی زمینه‌ای فراهم شد تا این حاملان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج به منظور اعتلاء و اشاعه فرهنگ مقدس و معنوی ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور و ثبت و انتقال تجارب و مواریث گران‌بهای دفاع مقدس گرد هم آیند.

جلالی تصریح کرد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته در مجموعه سپاه و بسیج در جهت تشکیل اقشار و تشکل‌های تخصصی بسیج در هشتم اسفند ماه سال ۷۴ شاهد راه‌اندازی بسیج جامعه پزشکی در این بدنه عظیم و میلیونی بودیم و هم‌اکنون بیست‌ودومین سالگرد تأسیس این نهاد را جشن می‌گیریم و در حال حاضر ۱۱ هزار نفر از پزشکان و کادر درمانی خراسان رضوی عضو بسیج جامعه پزشکی استان هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه این قشر با بهره‌گیری از تعداد بی‌شماری از نخبگان و اساتید گروه پزشکی و پیراپزشکی که در شورای مرکزی و شورا‌های بسیج جامعه پزشکی استان‌ها گرد هم آمده‌اند تا در جهت سیاستگذاری و ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مسیر اهداف مشخص شده استفاده کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا این مجموعه همایش‌های سراسری شورا‌های استانی عرصه‌ای برای طرح معضلات عرصه سلامت کشور، سیاستگذاری و هماهنگی برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی و همچنین بررسی راهکار‌های لازم در این زمینه را داشته است.

جلالی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش برجسته اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق اهداف این سازمان، کانون‌های مستقر در این دانشگاه‌ها به جذب، همکاری و فعالیت این گروه فرهیخته اختصاص یافته و محل مناسبی جهت تضارب آرا و ارائه نظرات کارشناسی به مسئولان و نهاد‌های نظام درحوزه سلامت کشور بوده است و کانون‌های بسیج جامعه پزشکی به عنوان بازوان اجرایی بسیج جامعه پزشکی در مراکز استان و شهرستان‌ها عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در خراسان رضوی هم قابل توجه بوده است، تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ گروه پزشکی از سوی این نهاد به مناطق کم‌برخوردار سطح استان اعزام شدند و تا پایان سال ۹۶ نیز ۳۸ تیم دیگر هم اعزام می‌شوند؛ همچنین استقرار ۲۰ متخصص همراه با ۱۰ یونیت سیار دندانپزشکی وهمچنین بینایی سنج در مناطق حاشیه شهر مشهد برنامه دیگری بود که در سال ۹۶ توسط این نهاد انجام شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی  با تاًکید بر اینکه هر گروه پزشکی به‌طور میانگین ۷۰ تا ۱۱۰ نفر را معاینه و درمان می‌کند و ارزش خدمات ارائه شده توسط گروه‌های پزشکی ۱۰ میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: این مبلغ بدون محاسبه هزینه نیروی انسانی، حق ویزیت، خدمات مشترک با آستان قدس رضوی و خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی و دهه شفاعت حساب شده است و این خدمات درمانی در قالب دارو، سونوگرافی و دندانپزشکی به افراد کم‌برخوردار ساکن در مناطق محروم ارائه شده است.

جلالی گفت: امسال همچنین دو بیمارستان صحرایی در مناطق کم‌برخوردار شهرستان‌های بردسکن و سبزوار به مدت یک هفته برپا شد که بطور میانگین مراجعه به هر بیمارستان بین هشت هزار تا ۱۰ هزار نفر بوده است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های سال آینده بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی، افزود: از ابتدای سال ۹۷ طرح جهادگران در استان سلامت اجرا می‌شود و در قالب این طرح ارائه خدمات درمانی را در ۳۸ منطقه کم‌برخوردار خراسان‌رضوی به‌صورت مستمر و ماهانه خواهیم داشت که از این تعداد مناطق ۱۰ منطقه در مشهد و ۲۸ منطقه در شهرستان‌های خراسان رضوی خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی گفت: اجرای دوره‌های سبک زندگی و طب سنتی ایرانی به مدت ۹۰ ساعت برای دانش‌آموختگان گروه پزشکی برنامه دیگری است که در کنار برنامه‌های همیشگی و سالانه بسیج جامعه پزشکی برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها