امام جمعه ذرگز:

تملق‌طلبی در بین مسئولان بدترین روحیه است

امام جمعه ذرگز، تملق طلبی را از بدترین روحیه‌ها در بین مسئولان و مدیران دانست و گفت: این خواسته بنا به فرمایشات حضرت علی (ع) باعث بروز آسیب در مسئول مربوطه و فراموشی واجبات و مسئولیت‌هایی که به گردن اوست می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۷۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری درگز که در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شده ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: خدمت مسئولان در حکومت اسلامی بسیار ارزشمند است و باید قدر این زحمات و تلاش‌ها را دانست.

وی تملق طلبی را از بدترین روحیه‌ها در بین مسئولان و مدیران دانست و تاکید کرد:، بعضی از مسئولین دوست دارند از سوی مردم مورد تمجید و ستایش قرار گیرند، این خواسته بنا به فرمایشات حضرت علی (ع) باعث بروز آسیب در مسئول مربوطه و فراموشی واجبات و مسئولیت‌هایی که به گردن اوست می‌شود.

امام جمعه درگز تشریح کرد: مطابق آنچه از روایات ائمه اطهار علیهم السلام بر می‌آید بهترین دوستان ما همان منتقدانی هستند که از سر دلسوزی مطلبی را به ما تذکر می‌دهند، اما امروز بعضی مدیران ما تاب شنیدن انتقاد‌های منصفانه کارمندان خود را ندارند.

حجت الاسلام ایروانی ضمن بیان اینکه توجه به بندگی و لطف خدا از مهم‌ترین نکات مدیریتی است، عنوان کرد: ما در بارگاه الهی بنده ناچیزی بیش نبوده و تمام این مسئولیت‌ها و مقام‌هایی که در آن قرار داریم به اراده خداوند بستگی دارد.

محمد حسن فرهادی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرای مرضیه (س) تاکید کرد: خاصیت روضه‌های اصیل اسلامی این است که انسان پس از عزاداری سبک شده و با شادابی، به خدمت جامعه گرایش پیدا می‌کند.

وی از ورود پیکر‌های مطهر شهدای گمنام به شهر درگز یاد کرد و گفت: آن روز‌ها جوانان رشید این کشور برای دفاع از استقلال مملکت و لبیک به فرمان امام راحل وارد میدان شده و با خون خود عزت و آزادگی را برای ما به ارمغان آوردند؛ شهدا نماد عزت مندی همیشگی کشور اسلامی ایران هستند.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرد

فرماندار درگز تصریح کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به جهانیان ثابت کردند که پشت سر رهبری عزیز خود هستند، حضور مردم، انقلاب را بیمه کرد و وظیفه مسئولان نظام را سنگین تر.

وی ضمن اشاره به افتتاح ۲۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال و اجرای ۲۰۰ برنامه در سطح شهرستان به مناسبت دهه فجر تشریح کرد: اقدامات بسیار مهم و اثر گذار در حوزه مخابرات، آب رسانی به روستا‌های محروم و دور دست، احداث پارک‌ها و فضا‌های نشاط آور، افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی جوانان توسط بسیج سازندگی، برگزاری مسابقات کشتی باچوخه کشوری و بسیاری از طرح‌های دیگر از جمله اقدامات انجام شده در دهه فجر هستند که باعث شادی و نشاط مردم شدند.

فرماندار درگز خاطر نشان کرد: دولت تلاش دارد فضای کسب و کار را به سمت کیفی شدن سوق دهد چرا که تزریق پول به تنهایی کافی نیست، دوره این که وامی را به کسی بدهیم و بدهکارش کنیم گذشته است؛ باید مهارت‌های کار کردن را به مردم آموزش دهیم.

فرهادی ضمن بیان اینکه مدیران موفق در عمل به قوانین پیشگام بوده و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام می‌دهند اظهار کرد: امروز باید به سمتی حرکت کنیم که به جای نصب بنر‌های تملق آمیز، گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه کنیم.

وی با ابراز امیدواری به بازگشایی تفرجگاه پارک ملی تندوره تشریح کرد: تلاش می‌کنیم با کسب بودجه از مراجع ذیربط، تا پایان اسفند ماه سال جاری عملیات بهسازی پارک جنگلی چهلمیر را به اتمام رسانده و در‌های آن را به سوی گردشگران باز کنیم.

خاطر نشان می‌شود در پایان این جلسه، مسئولان ادارات ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بیان گزارش عملکرد پرداخته و مسائل و مشکلات حوزه شغلی خود را بازگو کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها