خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت چرخه ناقص تولید را اصلاح کند تا اشتغالزایی رخ دهد/ آیا مشکل اشتغال در کشور فقط کمبود نقدینگی است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای رفع بیکاری باید چرخه ناقص تولید اصلاح شود
کد خبر: ۸۹۹۰۸۵۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به وام اشتغال جوانان از مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: دولت تلاش زیادی را برای ایجاد اشتغال جوانان انجام داده است اما خروجی آن در جامعه و کف خیابان ها قابل مشاهده نبوده است.
عضو هیئت رئیسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد جدی بیکاران نبوده ایم، به دلایل این امر اشاره کرد و گفت: مشکل اشتغال را فقط نقدینگی می دانیم در حالی که مشکل اشتغال اصلا نقدینگی نیست، در بسیاری از نقاط از جمله مناطق روستانشین، نیازمند به پول و وام های ارزان قیمت دولت نیستند بسیار از مشاغل خانگی ما با منابع داخلی روستایی درمرحله تولید هستند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روستایی که در پایان سال محصول خود را به فروش می رساند می تواند همین سرمایه را در چرخه تولید قرار دهد، بنابراین مشکل اشتغالزایی نقدینگی نیست و با تزریق پول نمی توان در این زمینه اقدام مناسب و مساعدی داشت.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی در اشتغالزایی در واقع مدیریت بازار است، اظهار داشت: از یک روستایی انتظار می رود هم تولید کند و هم نیاز بازار داخلی و خارجی را رصد کند، اما چنین امکانی وجود ندارد.
نایب رئیس فراکسیون کار مجلس تأکید کرد: از آنجایی که بازار ایران به بازار جهانی متصل است و از یکدیگر تاثیر می گیرند باید تولید داخلی در جهت رفع نیاز بازار داخل و خارج باشد، عملا ما نمی توانیم بدون توجه به نیاز بازار جهانی تولیدات داشته باشیم از از سوی دیگر تولید داخلی ما با قیمت تمام شده بسیار بالایی است که نمی تواند با تولید کشورهای چین و ترکیه به رقابت بپردازد.
حسینی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه رفع این مشکلات با پرداخت پول رفع نمی شود، بیان داشت: شاهد بودیم که با پرداخت وام های بانکی 6 و 9 درصد نرخ بیکاری در کشور کاهش پیدا نکرده است بنابراین دولت برای حل مشکل بیکاری در کشور باید مسیر دیگری را طی کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرخه تولید ناقص است، اظهار داشت: دولت باید چرخه تولید را رصد کند و زنجیره ناقص آن را برطرف کند تا در نهایت از تولید داخلی حمایت و اشتغالزایی رونق یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار