خبرهای داغ:
نماینده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

باروری ابرها در خراسان جنوبی از اسفند/ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شمال بیرجند

نماینده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو قول مساعد دادند که اولین استانی که باروری ابرها در برنامه داریم که انجام دهیم حتما خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۶۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام  سیدمحمدباقرعبادی صبح امروز در گفتگوی رادیویی با اشاره به موضوع بارور کردن ابرها در استان اظهارداشت: قبل اینکه وزیر نیرو در مجلس رای بیاورند با ایشان مطرح کردم که یکی از خواسته های ما است که استان خراسان جنوبی در موضوع باروری ابرها به طور ویژه توسط وزارتخانه دیده شود.

وی عنوان کرد: پس از آن با وزیر نیرو و با معاونت ها ملاقات داشتم و مکرر موضوع باروری ابرها را مطرح و بر آن تاکید داشتم.

عبادی افزود: پیرامون تذکری که در مجلس دادم دو روز قبل معاون وزیر تماس گرفتند و گفتند هنوز باروری ابرها در هیچ نقطه کشور انجام ندادیم و در منطقه شما ابر مناسبی برای باروری وجود نداشته است. دو مشکل داشتیم که اعتبار لازم را خزانه به ما نداده و دیگر اینکه ابر مناسب باروری در خیلی جاها وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در هیچ نقطه کشور وزارت نیرو باروری ابرها انجام نداده است گفت: معاون وزیر قول دادند از اسفند به بعد باروری ابرها انجام شود و تا آن موقع موانع برطرف شده و بعضی مواد اولیه مورد نیاز از خارج وارد کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: وزارت نیرو قول مساعد دادند که اولین استانی که باروری ابرها در برنامه داریم که انجام دهیم حتما خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه بعضی ابرها خودشان می بارند بعضی ابرها قابل باروری نیستند و بعضی ابرها امکان باروری است خاطرنشان کرد: نهایت 20درصد باروری ابرها در بارندگی تاثیر دارد بنا به گفته کارشناسان وزارت نیرو اگر 100 میلی متوسط بارندگی باشد باروری ابرها به صورت کامل انجام شود نهایت به 120 میلی می رسد.

عبادی متذکر شد: مدیریت آب موجود از جانب دولت و مصرف کنندگان بسیار مهم است و قدر آب موجود را باید بدانیم.

وی با بیان اینکه ساکنین شمال شهر بیرجند قشر متوسط به پایین هستند افزود: اهالی شمال شهر درمانگاه نداشتند و سالن ورزشی به اندازه کافی ندارند که پیگیری هایی برای ساختن آن داشتیم.

نماینده مردم بیرجند در مجلس با اشاره به مشکلات مردم شمال شهر بیرجند گفت: وزارت بهداشت یک درمانگاه از کنار مسجدالحسین جوادیه با پزشکان متخصص دائر کردند که مردم می توانند تا 11شب از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: مجوزی از وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی گرفتم که تامین اجتماعی درمانگاهی در شمال شهر بیرجند بسازند که به تصویب رسیده و سال آینده ساختش آغاز می شود تا مردم منطقه از آن بهره مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار