خبرهای داغ:
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود:

امر به معروف و نهی از منکر معطوف به یک موضوع خاص نیست

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود گفت: امر به معروف و نهی از منکر معطوف به یک موضوع خاصی نیست؛ بلکه همه مفاسد از مصادیق نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۹۸۲۶۵۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی پنج‌شنبه‌شب در جلسه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، با اشاره به گزارش حضور خود در ستاد فریضتین استان سمنان اظهار کرد: به علت اجرا و پیشبرد اهداف امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان و فعالیت قابل توجه نسبت به سایر شهرستان‌ها به‌منظور تبادل و انتقال تجربیات عملکردی ارائه شد که البته جای تشکر از زحمات شما مجموعه اعضای ستاد دارد.
وی افزود: در جلسه استان متذکر شدیم با توجه به موضوع ماده ۲۳ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، همه دستگاه‌ها موظف هستند از بودجه فرهنگی خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بدون منت اعتبار و بودجه‌ای را اختصاص دهند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر معطوف به یک موضوع خاصی نیست بلکه همه مفاسد از مصادیق نهی از منکر است و در جلسه استان از منکری صحبت به میان آمد و آن اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های تشکیل‌شده در شهرستان شاهرود کسبه را نابود کرده و می‌کند و این از مصادیق منکر است و تشکیل و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌ظاهر یک معروف است، اما چندین منکر از قبیل: ورشکستگی صنوف، تعطیلی مغازه‌ها و بیکاری کارگران آن مغازه‌ها و ... را به دنبال دارد.
امینی با انتقاد از ایجاد معدن بدون مطالعه دقیق و کارشناسی گفت: معدن ایجاد می‌کنیم، اگر با مطالعه و دقیق نباشد به محیط زیست و هوای پاک آسیب وارد می‌کنیم و باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشیم.
در این جلسه، سیدمحمود حسینی مسؤول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به برنامه دهه فجر این ستاد با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پرداخت و افزود: در شب بیستم بهمن‌ماه مراسمی تحت عنوان انقلاب اسلامی، وقف و امر به معروف و نهی از منکر در محل مسجد المهدی شهرک امام شاهرود برگزار می‌شود.
در این جلسه، برنامه‌های دهه مبارک فجر ستاد امر به معروف شهرستان شاهرود بیان شد که از آن جمله می‌توان به چاپ و نصب بنر‌هایی با موضوع دهه فجر و امر به معروف و نهی از منکر توسط معاونت ادارات و کارخانجات در سطح شهر، انشانویسی دانش‌آموزان به‌منظور شکوفایی ذهن و نشر و اندیشه دانش‌آموزان و ارتقای سطح آگاهی‌های اجتماعی و تکلیفی آن‌ها به‌ویژه موضوع امر به معروف و نهی از منکر به‌تناسب شرایط و آمادگی مدارس، مقاله‌نویسی دانشجویان پیرامون واکاوی تأثیرات فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر و گفتمان‌سازی فرهنگی در خصوص انتقادپذیری و ارتقای فرهنگ جامعه به‌سوی کمالات الهی و سایر برنامه‌ها اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار