اجرای طرح تولید انرژی خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: برای نخستین بار در استان طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد توسط خود این مددجویان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۹۴۶۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد لطفی در نشست بررسی نصب نیروگاه برق خورشیدی در خانه مددجویان تحت حمایت این نهاد اظهار کرد: طرح تولید انرژی خورشید (فتوولتائیک) از طرح‌های جدیدی است که برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است که 10 مورد از این صفحه های خورشیدی تا پایان امسال به صورت پایلوت در منازل مددجویان تحت حمایت در شهرهای آبپخش و شبانکاره در شهرستان دشتستان ایجاد و به بهره برداری می‌رسد.

لطفی با تاکید بر اینکه برق تولید شده انرژی خورشیدی توسط اداره برق از مددجویان خریداری می‌شود، افزود: مددجویان ساکن دیگر شهرهای استان در سال آینده برخوردار از این طرح تولیدی می‌شوند که از طریق آن می‌توانند منبع درآمدی پایداری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: برای اجرای این طرح، به مددجویان متقاضی واجد شرایط مبلغ 250 میلیون ریال وام قرض الحسنه از محل منابع بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بازپرداخت 60 ماهه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نیروگاه خورشیدی کاملاٌ بومی است، افزود: این طرح دارای بازده مناسبی در تولید برق است که می‌تواند به عنوان یک فرصت استثنایی برای اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از آن بهره برد.

لطفی تولید و استفاده از انرژی پاک، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و تأمین معیشت مددجویان تحت حمایت را از مزایای اجرای این طرح تولید برق خورشیدی برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در خصوص میزان تولید و درآمدزایی پانل‌های برق برای مددجویان تحت حمایت تصریح کرد: هر پانل خورشیدی توانایی تولید 5 کیلو وات در ساعت برق را دارد که در مجموع 9 هزار کیلو وات ساعت برق به صورت سالانه تولید می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات