رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر:

متوسط بیکاری در روستا‌های شهرستان دشتی بیشتر از کل استان و کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: متوسط بیکاری در روستا‌های شهرستان دشتی بیشتر از کل استان و کشور است/ مهاجرت روستا به شهر در شهرستان دشتی بیشترین آمار را در استان بوشهر دارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۴۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
علی احمدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرستان دشتی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی در مرکز و چهار شهرستان استان بوشهر نمایندگی دارد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی دارای بخش‌های فنی و مهندسی، پزشکی، معماری، علوم انسانی و هنر است که دوره‌های تخصصی ویژه دانشجویان را با حضور اساتید برجسته در استان بوشهر برگزار می‌کند که فقط در هفته گذشته، ۶۰۰ نفر جذب کار شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات استان بوشهر وجود بیکاری در قشر زیادی از دانش‌آموختگان دانشگاهی است که سبب شده در سطح استان بوشهر و به خصوص شهرستان دشتی شاهد این معضل باشیم.

احمدی‌زاده یادآور شد: مشکل بیکاری در شهرستان دشتی و به خصوص در بخش روستایی این شهرستان حاد است و به علت این‌که بستر و زیرساخت‌های مناسبی در روستا‌ها برای اشتغال این افراد وجود ندارد، شاهد مهاجرت روستائیان به شهر هستیم.

وی اضافه کرد: با کمک نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر، در شورای اجتماعی این استان کار پیمایش، نوشتاری و پژوهشی سند اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر به جهاد دانشگاهی واگذار شد که در حال پیمایش هستیم و دشتی یکی از شهرستان‌هاست.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان به این‌که در حوزه طلاق شاهد روند رو به رشدی در سطح شهرستان دشتی هستیم، تأکید کرد: مرکز تخصصی خدمات مشاوره و خانواده در دهه فجر در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود و زوجین قبل و بعد ازدواج به مدت چهار ساعت مکلف‌اند آموزش‌های خانواده و بنیان خانواده را به صورت تخصصی فراگیرند.

وی مهم‌ترین مشکل جامعه را اشتغال عنوان کرد و افزود: سازمان اشتغال جهاد دانشگاهی کشور در سال ۱۳۸۹ طرح مطالعاتی را در شهرستان دشتی آغاز کرد که باید به صورت پژوهشی کار شود.

احمدی‌زاده اضافه کرد: در راستای ایجاد اشتغال، کار‌های تحقیقاتی مناسبی در زمینهٔ اشتغال در مراکز شهری و روستایی انجام داده‌ایم که در کل کشور مشکلاتی وجود دارد، اما در شهرستان دشتی نسبت به کشور و استان بوشهر مشکلات اشتغال فراوان و غیرقابل تصور است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: بر اساسا آمار‌ها شاهد رشد فزاینده‌ای از اشتغال روستاییان به مراکز شهری در شهرستان دشتی هستیم که علت آن نرخ متوسط بیکاری است که در روستا‌های شهرستان دشتی بیشتر از کل استان و کشور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار