مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

464 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌زایی به استان ابلاغ شده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: 464 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال زایی به استان ابلاغ شده است که تاکنون 212 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
کد خبر: ۸۹۷۹۵۰۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حمید رضا پناه اظهار کرد: این تسهیلات در قالب بند الف و ب تبصره ماده 18 قانون بودجه، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در مناطق روستایی، محروم، مرزی و مشاغل خرد خانگی ابلاغ شده است.

وی با اعلام این که در راستای اشتغال‌زایی از محل تسهیلات بند الف و ب تبصره ماده 18 قانون بودجه، میزان 224 میلیارد تومان به استان بوشهر ابلاغ شده، افزود: متقاضیان در مراکز شهری به غیر از شرکت‌های دانش‌بنیان دو درصد یارانه و در روستاها، مناطق محروم و مرزی هفت درصد یارانه دریافت می‌کنند در حالی که این اعتبارات برای شرکت‌های دانش‌بنیان با سه درصد یارانه در مناطق شهری، دو درصد یارانه در شرکت‌های معمولی و هشت درصد یارانه برای روستاهای محروم و مرزی پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: کل اعتباری استان بوشهر در سرفصل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در مناطق روستایی، محروم و مرزی 200 میلیارد تومان ابلاغ شده است که تاکنون 98 میلیارد تومان به بانک های عامل تخصیص یافته و متقاضیان با نام‌نویسی در سامانه کارا و پس از تصویب در کارگروه فنی می‌توانند از بانک‌های عامل این تسهیلات را دریافت کنند.

پناه عنوان کرد: نرخ این تسهیلات برای روستاهای محروم چهار درصد، در مناطق روستایی غیرمرزی محروم 6 درصد و در نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر با نرخ 10 درصد برای سرمایه در گردش پرداخت می‌شود .

وی بیان کرد: تسهیلات دیگری که به استان بوشهر برای اشتغال ابلاغ شده، مشاغل خانگی است که میزان آن 20 میلیارد تومان است و شرکت‌ها و مراکز تولیدی که بتوانند زمینه اشتغال 15 نفر ایجاد کنند، می‌توانند 75 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد از این محل دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: روند پرداخت حقوق و مزایا به کارورزان فارغ‌التحصیل دانشگاهی همچنان ادامه دارد و دارندگان مدارکدانشگاهی از فوق دیپلم تا دکترا و کارفرمایان با نام‌نویسی در سامانه کارورزی می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات