رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران در نشست با استاندار بوشهر گفت: از مجموع حدود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورزی تنها ۰.۸ درصد تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که لازم است این آمار را ارتقا دهیم.
کد خبر: ۸۹۷۸۹۹۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد کبیری با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی اظهار کرد: هدف اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی است که نیرو‌های فارغ التحصیل رشته‌های کشاورزی در یک فرایند برنامه ریزی شده برای اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی به کار گرفته شوند که بر همین اساس، توسعه مهندسی کشاورزی از اقدامات مهمّ دولت در چند سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به تدوین نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری کشاورزی در کشور تصریح کرد: با وجود ۴.۵ میلیون بهره بردار کشاورز در کشور لازم است دانش کشاورزی را به سمت واحد‌های بهره برداری کشاورزی پیش ببریم.

ضعف سیستم دانشگاهی رشته‌های کشاورزی

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در عرصه کشاورزی و آموزش، ضعف سیستم دانشگاهی رشته‌های کشاورزی است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مهارت ورود به عرصه کشاورزی را ندارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایران یادآور شد: اکنون ایران در بین کشور‌های در حال توسعه از نظر اقتصادی رتبه ۲۷، اما در تسهیل فضای کسب و کار وضعیت خوبی نداریم به طوری که در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۲۰ جهان بودیم.

کبیری ادامه داد: ناچار هستیم کشاورزی را با عنصر دانش به پیش برده و برای افزایش بهره وری از مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان زحمتکش استفاده ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات