مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد:

ارائه بیش از ۲۶ هزار خدمت از محل موقوفات درمانی خراسان رضوی در سال جاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در همایش مهر تندرستی خراسان رضوی از ارائه بیش از ۲۶ هزار خدمت از محل موقوفات درمانی خراسان رضوی در سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۹۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ همایش استانی «مهر تندرستی» با هدف ترویج فرهنگ وقف درمانی و بهداشتی، همزمان با سالروز ولادت با سعادت زینب کبری (س) و روز پرستار، با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مسوولان شهرستان طرقبه شاندیز و جمعی از پزشکان و پرستاران در جوار ضریح مطهر امامزادگان یاسر و ناصر علیهما السلام طرقبه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد احمد زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به واقفان در عرصه خدمات درمانی اشاره و بیان کرد: وقف در همه عرصه هابوده و نقش واقفان و خیرین ایجاد مراکز عبادی، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه که همه به دست مارسیده پر رنگ بوده و مامدیون آن‌ها هستیم.

وی با اشاره جادوانه ماندن نام و یاد واقفان گفت: اکثر مراکز علمی، مدارس، حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها از برکات وقف می‌باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: در گذشته بسیاری از خدمات مهم عمومی از جمله منابع آبی، قنات‌ها و چاهها، خطوط مواصلاتی، پل ها، جاده‌ها همه از برکات وجود وقف و واقفان در جامعه است.

وی تصریح کرد: در گذشته حوزه بهداشتی هم مهم‌ترین خدمات را واقفان نیک اندیش انجام داده اند که نمونه بارز آن وقف حمام‌ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد زاده در ادامه با اشاره مراکز درمانی استان اظهار کرد: ۱۸۰ موقوفه با نیت دارو و درمان در خراسان رضوی وجود دارد که از محل موقوفات منفعتی و متصرفی بیشترین خدمات درمان و بهداشتی را به مردم ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به مراکز درمانی موقوفه، بیان کرد: درمانگاه «موقوفه عبدالله رضوی» در سوران شاندیز، بیمارستان منتصریه در مشهد، بیمارستان دارالشفاء «قمربنی هاشم» نیشابور و بیمارستان ۲۲ بهمن گناباد از جمله این مراکز هستند.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۱۱۲ نفر در حوزه دارو، ۶ هزار و ۸۶۷ نفر خدمات پرستاری، ۲۱۳ نفر در بخش رادیو لوژی، ۷ هزارو ۳۰۸ نفر در بخش پزشک عمومی، ۱ هزارو ۶۶۱ نفر در دندان پزشکی و ۱۸۳ نفر در قسمت سونوگرافی و در مجموع ۲۶ هزار و ۷۳۰ نفر از خدمات درمانی و بهداشتی این موقوفات بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده بیان کرد: در شهرستان طرقبه شاندیز هم مراکز مهم وشاخص درمانی خیریه و موقوفه «علی بن ابیطالب» و «حضرت علی اصغر» بیشترین خدمات درمانی و بهداشتی را به مردم ارائه می‌دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به بزرگترین موقوفه استان خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: موقوفه «عبدالله رضوی» نمونه عالی و سرمایه‌ای جاودانه در عرصه خدمات درمانی و بهداشتی می‌باشد که به طور مستقیم و غیر مستقیم تعداد کثیری از مردم جامعه از آن بهره مندمی شوند.

وی در ادامه با اشاره به عرصه‌های جدید وقف بیان کرد: امروزه عرصه‌های نوین وقف در مقابل دیدگان مردم گسترده و معرفی شده، حوزه‌های علم وفناوری، ایثار و شهادت، ازدواج، قرآن و اشتغال همه از نمونه‌های جدید وقف می‌باشد که به مردم معرفی و تبلیغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد زاده تصریح کرد: شعار ما همه واقف هستیم را با وقف مشارکتی آسان کرده ایم تا همه بتوانند با کمترین مبلغ جزو واقفان باشند.

وی افزود: وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز را با خرید هر سهم ۱۰ هزار ریال برای آموزش وپرورش و وقف مصحف شریف را برای سومین سال انجام می‌دهیم که ۵ هزارجلد قرآن توسط مردم وقف شد که این امر نشان دهنده اعتقادات عمیق مردم ما می‌باشد و باید به نحو احسن امانت دار و خدمتگزار مردم باشیم.

غباروبی ضریح مطهر دو امامزاده والامقام یاسر و ناصر علیهما السلام، تجلیل و تقدیر از پرستاران و پزشکان نمونه «موقوفه عبدالله رضوی» درمانگاه ابن سینا، بیمارستان امام رضا (ع)، بیمارستان حجازی، درمانگاه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) و چهارده معصوم از دیگر برنامه‌های این همایش استانی بود.

گفتنی است مدیر کل اوقاف و هیئت همراه در ادامه از بیمارستان خیریه امام سجاد (ع) و دارالشفا خیریه چهارده معصوم بازدید و روز پرستار را به تلاشگران این عرصه تبریک گفتند.

همچنین قائم مقام محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه مدیرکل اوقاف خراسان‌رضوی صبح امروز در سالروز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) با حضور در بیمارستان موقوفه امام سجاد (ع) واقع در منطقه محروم حاشیه شهر مشهد، ضمن عیادت بیماران، از پرستاران خدوم این بیمارستان تجلیل نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها