با نصب 20 دکل نیروگاه بادی در آقکند؛

فرماندار میانه از فراهم شدن زمینه اشتغال برای 120 نفر در این شهر خبر داد

به همت مهندسین شرکت مپنا، طرح ساخت نیروگاه بادی در آقکند میانه آغاز شده و عملیات نصب نخستین دکل در این شهر پایان یافت.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۹۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

فرماندار ویژه میانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، از اتمام نصب یکی از دکل های نیروگاه بادی آقکند خبر داده، گفت: جدیت و پشتگار مهندسین و کارکنان شرکت مپنا در ساخت این نیروگاه در میانه قابل تحسین و قدردانی است.

   حمید شکری با بیان اینکه شرکت مپنا از آغاز کار تاکنون هیچگونه وقفه ای در انجام کار صورت نداده، افزود: شرایط سخت کاری و برودت هوا در منطقه نیز مانع پیشرفت کار پروژه نشده که از این بابت از زحمات آن ها قدردانی می کنم و امیدوارم در ادامه نیز شاهد چنین روندی باشیم.

   وی با اشاره به اینکه در مجموع، ۲۰ دکل در این نیروگاه نصب و راه اندازی خواهد شد گفت: با توجه به آماده بودن کلیه تجهیزات لازم در محل پروژه، پیش بینی ما این است که تا پایان شهریور سال آتی، شاهد بهره برداری و اتصال آن این نیروگاه به شبکه سراسری باشیم.

   شکری ادامه داد: میزان برق مصرفی در آذربایجان شرقی، بیش از ظرفیت است که خوشبختانه با اتمام کار این نیروگاه ۵۰ مگاواتی و افزوده شدن آن به مدار تولید، بیش از میزان برق مصرفی خود که حدود ۴۰ تا ۵۰ مگاوات است، تولید خواهد داشت.

    وی اظهارداشت: طرح نیروگاه بادی آقکند، علاوه بر اشتغال ۱۲۰ نفر و سرمایه گذاری بالای ۳ هزار میلیارد ریالی که هم اکنون در منطقه صورت گرفته، طرح های مکمل آن از جمله خطوط انتقال برق و دیگر مراحل نیز از نظر اعتباری و ایجاد اشتغال، زمینه مناسبی را فراهم خواهد کرد.   

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار