جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در فریمان برگزار شد

جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) با حضور فرمانده و نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه فریمان در اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۵۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوي؛ این جشن با حضور مسئولین ادارات، شهردار و شورای شهر، نیروی انتظامی، امام جمعه،  نماینده، ولی فقیه و فرمانده سپاه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین ایزدی سخنران ویژه اين مراسم اظهار داشت: یکی از فرمایشات امام حسن عسکری (ع) این است که می‌فرمایند؛ عبادت تنها به زیاد نماز خواندن و زیاد روزه گرفتن نیست، عبادت آن است که انسان از این نیروی الهی از این نعمت بزرگ که عقل باشد را بهره بجوید.

وی گفت: ما در آستانه نهم دی ماه هستیم، این عقل که به اصطلاح به آن می‌گویند چشم درون، چشم دل و نام دیگرش بصیرت است، یکی از نکاتی که خیلی به آن تاکید شده بهره مندی ازین گوهر است، اصولا تفاوت بین انسان و حیوان هم به دو چیز است یک در عقل است که نقش گیرندگی دارد و دو در تکلم است که نقش فرستندگی دارد، اما فرستنده‌ای که ریشه در عقل انسان داشته باشد، عقل هم یک نعمتی است که اگر نباشد انسان تکلیف هم ندارد.

حجت الاسلام ایزدی در ادامه گفت:وجود مقدس امام صادق (ع) می‌فرمایند:ما دو نوع پیغمبر داریم یک پیغمبران برون که همین صدوبیست و چهار هزار پیامبری که خداوند برای هدایت بشیریت فرستاد و پیغمبر درون که عقل انسان است.

وی خاطر نشان کرد: در واقع بصیرت این است که انسان در این فضای غبار آلود فتنه‌ها قطب نمای ولایت را داشته باشد، اینجاست که در روایت داریم که تنها نماز و روزه دستت را نمی‌گیرد، آن نماز و روزه‌ای دست انسان را می‌گیرد که ریشه در ولایت داشته باشد.

ادامه مجلس نیز با شعر خوانی شاعر گرانقدر آقاي گیاهی و همچنین گروه سرود نونهالان پایگاه بسیج حدیثه مسجد و تواشیح در مدح امام زمان (عج) و اهداء جوایز به اسامی حسن و پذیرایی از میهمانان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها