مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از برگزاری اولین اجلاسیه بین‌المللی جوانان رضوی، ششم و هفتم دی‌ماه در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۵۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، امروز سوم دی‌ماه در نشست خبری اجلاسیه بین‌المللی جوانان رضوی، در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، در خصوص این اجلاسیه اظهار کرد: مردم قابل اتکاترین سرمایه‌های هستند که با اعتماد به آنان می‌توان کار‌ها بزرگی را رقم زد.

وی با اشاره به مجموعه‌های مردم نهاد، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت مردم امروز در توسعه کشور موفق هستیم، آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) نیز دارای سرمایه عظیم معنوی، ظرفیت نهفته وانرژی فراوانی است که اگر در اختیار مردم قرار بگیرد و آنان نیز در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و سایر فعالیت‌ها مشارکت کنند، همراه با ظرفیت معنوی بارگاه امام رضا (ع) شاهد ثمرات خوبی در سطح جامعه خواهیم بود.

مختاری با اشاره به خلأ‌هایی موجود در عرصه‌های مختلف، ابراز کرد: بسیاری از این خلأ‌ها به دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است؛ مجموعه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد با دغدغه تعالی فرهنگ کشور و دینی شدن جامعه به صورت خود جوش، با نیت‌های الهی و با تکیه بر توان خود در هر عرصه‌ای که ورود پیدا کردند، موفق بوده‎‌اند.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، بیان کرد: کشور بعد از انقلاب اسلامی شاهد ظهور و بروز تشکل‌های خوبی بوده و بسیاری از فعالیت‌های شاخص مردم و فعالیت‌های تأثیرگذار، توسط مجموعه‌های مردم نهاد انجام شده است؛ علاوه براین درخواست جدی رهبری نیز برهمین اساس است که مجموعه جوانان انقلابی، طرف گفتگو و کار قرار بگیرند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود تا بتوانند به صورت خودجوش و آتش به اختیار در فضای کشور مؤثر باشند.

وی عنوان کرد: موسسه جوانان آستان قدس رضوی تشکلی است که وظیفه ارتباط با تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی را دارد و در دهه اخیر فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید را داشته که از هشت استان شروع و امسال به ۱۲۵۰ نقطه در سطح کشور و ۷ هزار برنامه رسید که در دهه کرامت سراسر کشور را در برگرفت.

مختاری با اشاره به رویکرد جدید توسعه فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، بیان کرد: همکاری و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های مردم نهاد در دستور کار قرارگرفت و با ایمان به این ظرفیت فعالیت‌های گسترده‌ای را در داخل و خارج کشور به انجام رساندیم.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی بیان کرد: با درخواست مجموعه‌ها تشکل‌های جوانان رضوی و کمیته‌های فرهنگی امام رضا (ع) اولین اجلاسیه بین‌المللی جوانان رضوی، ششم و هفتم دی ماه در مشهد برگزار می‌شود که ما میزبان ۸۰۰ مجموعه از ۸۰۰ شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه بین‌المللی جوانان رضوی در آستانه ۹ دی ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: این نشست را در آستانه ۹ دی ماه برگزار می‌کنیم تا تجدید بیعت دوباره با امام راحل و بیان خاطره آن فتنه سنگینی که توسط مردم خنثی شد، داشته باشیم.

مختاری گفت: تقریبا ۵۰ نفر از شخصیت‌های داخلی سطح کشور اعم از علمای شاخص استان‌ها، نمایندگان و اعضای مجلس خبرگان و برخی ازعلمای اهل سنت در این برنامه حضور خواهند داشت.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری دو روزه اجلاسیه، ابراز کرد: در کنار برنامه‌های اجلاسیه نمایشگاهی از دستاورد‌های تشکل‌های همکار آستان قدس نیز برپا می‌شود.

وی بابیان اینکه در اجلاسیه کمیسیون‌های تخصصی و کمیته‌های فرهنگی شکل خواهد گرفت ادامه داد: پنل‌های موضوعی با حضور شخصیت‌هایی همچون آیت الله خزعلی و جامی پور وحجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری و... برگزار می‌شود.

مختاری با اشاره به حضورشخصیت‌های بین‌المللی در اولین اجلاسیه جوانان رضوی، گفت: نمایندگان جبهه مقاومت، جبهه مقاومت فلسطین، آیت الله شیخ قاسم از بحرین، رئیس شورای افغانستان، رئیس شورای عراق، معاون فرهنگی حزب الله لبنان و شخصیت‌هایی از سوریه، ترکیه، هندوستان و تایلند و... حضور خواهند داشت.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، از انعقاد ۱۵ تفاهم نامه جدید با تشکل‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: تشکیل شبکه مداحان نوجوان و جوان رضوی، راه اندازی و آموزش فعالان جوان مجازی و سایبری کشور، تشکیل تشکل‌های دختران و آموزش کادر تشکل‌های دختران در سطح کشور، تربیت مربیان و طلاب تخصصی عرصه جوان و نوجوان، آموزش و توانمند سازی کادرتشکل‌های انقلابی، تاریخ‌نگاری دهه اول انقلاب به عنوان زیرساخت فضای آتی نظام، سلسله نشست‌ها و سلسله‌ها برای بزرگداشت مفاخر معنوی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه سیاست جدیدی در خصوص استفاده از برخی مجموعه‌های مربوط به آستان قدس رضوی، اتخاذ شده است، اضافه کرد: به دستور تولیت آستان قدس رضوی بنا شد که مجموعه‌های باغات آستان قدس رضوی به فضا‌های اردویی اختصاص پیدا کند و در چند ماه گذشته حدود ۲۰ هزار نفر از این مجموعه استفاده کرده‌اند.
مختاری گفت: همچنین در راستای خدمات دهی به جوانان نیز سیاست‌های جدیدی اتخاذ شده است که در همین راستا سن مخاطبان ما به رده سنی نوجوانان رسید و در این مدت طرح‌های مختلفی در سراسر کشور اجرا شده است.
در ادامه این نشست میلاد شعیبی، نماینده شورای مرکزی شبکه جوانان رضوی، در خصوص این شبکه اظهار کرد: شبکه مردمی جوانان رضوی در ۱۰ سال گذشته زیر نظر موسسه جوانان آستان قدس رضوی حول محور پرچم امام رضا (ع) در کشور تأسیس شد.
وی با اشاره به اینکه این شبکه زیر مجموعه موسسه جوانان آستان قدس رضوی است ادامه داد: این شبکه با عنوان عملیات کاروان‌ها زیر سایه خورشید در هشت استان کار خود را‌آغاز کرد و به تدریج افزوده شد.
شعیبی افزود: شبکه در هشت سال گذشته حول محور جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در سی استان کشور شروع فعالیت کرد و همه ساله فعالیت‌های خاص و مشترکی را در استان‌ها برگزار می‌کند، که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اجتماعات بی‌نظیر مردم از جمله جشن ۵ هزار نفری مردم یزد، اجتماعات مردم تبریزو جذب نسل‌های مختلف انقلاب به سمت معنویت و معارف رضوی اشاره کرد.
نماینده شورای مرکزی شبکه جوانان رضوی با تأکید بر اینکه شبکه جوانان رضوی شبکه‌ای مردم نهاد است، ابراز کرد: این شبکه در هزار و ۲۰۰ نقطه شهری در کشور نماینده تشکلی دارد که می‌توان از این شبکه به بزرگ‌ترین شبکه مردمی و عملیاتی کشور یاد کرد.
وی گفت: این شبکه با هزار و ۲۰۰ تشکل مردمی و مسئول و سه هزار تشکل همکار فعالیت‌های مختلفی را در سطح کشور انجام می‌دهد که نمونه موفق آن عملیات زیر سایه خورشید در دهه کرامت است.
وی با اشاره به عملیات زیر سایه خورشید بیان کرد: این عملیات در دهه کرامت بالغ بر شش هزار برنامه را در سطح کشور انجام داده است.
شعیبی با بیان اینکه قبل از تولیت آیت الله رئیسی فقط عملیات زیر سایه خورشید را در سطح کشور انجام می‌شد، عنوان کرد: در یک سال گذشته ۱۲ اقدام فرهنگی مشترک در سطح کشور برگزار کرده‌ایم که نور و نوروز، عهد روح الله، مراسم شب شهادت جواد الائمه (ع)، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی همزمان با حرم مطهر رضوی از جمله این برنامه است.
نماینده شورای مرکزی شبکه جوانان رضوی ادامه داد: شبکه جوانان رضوی با شناخت و درک ظرفیت وجودی امام رضا (ع) توانسته است برنامه‌هایی را با استفاده از توانمندی مردم و با هزینه‌های مردمی در کشور برگزارکند.
وی بیان کرد: علاوه براین در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، سفیرانی از حرم مطهررضوی برای افرادی که توانایی حضور در حرم مطهر رضوی را ندارند، به شهر‌ها و کشورهایشان اعزام شد که در این عملیات سفیران به بیش از ۴۰۰ روستای محروم سرکشی کردند.
شعیبی گفت: در دهه کرامت سال گذشته بیش از ۱۴ هزار سبدغذایی توسط تشکل‌های مردمی در روستا‌های سراسر کشور توزیع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها