در کارگروه اقتصادی مجمع بسیج بجستان مطرح شد؛

پرداخت ۵ میلیارد ریال وام اشتغال زایی کم‌بهره به بسیجیان بجستان

فرمانده سپاه بجستان گفت: ناحیه بسیج بجستان از ابتدای سال جاری و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان و آستان قدس رضوی به بسیجیانی که طرح‌های اجرایی، توجیهی برای ایجاد شغل در راستای اقتصاد مقاومتی داشتند بیش از ۵ میلیارد ریال وام با سود چهار درصد پرداخت کرد.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۴۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فرمانده سپاه بجستان در جمع اعضای کارگروه اقتصادی مجمع بسیج بجستان گفت: ناحیه بسیج بجستان از ابتدای سال جاری و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان و آستان قدس رضوی به بسیجیانی که طرح‌های اجرایی برای ایجاد شغل در راستای اقتصاد مقاومتی داشتند بیش از ۵ میلیارد ریال وام با سود چهار درصد پرداخت کرد.

سرهنگ پاسدار علیرضا جنیدی شب گذشته در نشست کارگروه اقتصادی شهرستان بجستان که در محل فرماندهی سپاه بجستان برگزار شد به نقش اقتصاد در آسیب‌های جامعه پرداخت اظهار کرد: این کارگروه در راستای ایده پردازی و ارائه راهکار برای شکوفایی اقتصاد شهرستان فعالیت میکند و حرکت در این مسیر نیازمند یک هم‌افزایی بین نهاد‌های شهرستان است تا با تعامل و پیگیری مصوبات، راهکار‌های ارائه شد را اجرایی کرد.

فرمانده سپاه بجستان به اهمیت کار گروه اقتصادی پرداخت و افزود: اقتصاد در کشور ما به یک اولویت تبدیل شده است و این را شعار‌های ده ساله گذشته آقا تصدیق می‌کند، محوریت ۱۰ سال گذشته شعار‌های مقام معظم رهبری اقتصاد است و ما نیز باید به اندازه خود هرچند کوچک در مسیر شکوفایی اقتصادی برای شهر و کشورمان قدمی برداریم.

جنیدی به آسیب‌های اجتماعی پرداخت و علت اصلی آن مشکلات اقتصادی و نبود شغل دانست و عنوان کرد: اگر بتوان در بحث اقتصادی و تولید شغل اقدام کرد و آمار بیکارن را کاهش داد، بی شک ازآسیب‌های اجتماعای که امروزه به یک دغدغه مهم در جامعه تبدیل شده است کاسته خواهد شد. امروز ما شاهدم در این شهرستان که با سفر‌های فصلی خود به تهران برای کار کردن زمینه‌های آسیب در شهرستان افزایش پیدا کرده است و این در شرایطی است که خود این جوانان مایل به کار کردن در بجستان هستند هر چند حقوق آن نسبت به تهران کمتر باشد.

فرمانده سپاه بجستان به نقش آفرینی کار گروه اقتصادی پرداخت و اذعان کرد: این کارگروه باید فعالیت‌های اقتصادی را سمت و سو و اولویت بندی کند، راهکار بدهد و مسیر وام‌های اشتغال را مشخص کند و با رائه راهکار‌ها برای بالا بردن تولید و کار زمینه‌های اشتغال را در قالب ایده مطرح کند و موانع اجرایی را با مصوب کردن شیوه رفع ممنوعیت‌ها مسیر را برای سرمایه گذار هموار کند.

جنیدی از وام‌های پرداختی اقتصاد مقاومتی بسیج گفت و اذعان کرد: از ابتدای سال جاری مجموعه بسیج با همت کمیته امداد و آستان قدس رضوی بیش از ۵ میلیارد ریال وام کم بهره به متقاضیان اشتغال زایی داده شده است این کارگروه میتواند با ارائه برنامه‌های کاربردی بهره‌بری از این وام‌ها را به حداکثر برساند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بجستان در ادامه بیانات خود الگو سازی فرهنگی را یکی از مهمترین برنامه‌های این کارگروه دانست و تصریح کرد: بایستی قبل از اینکه به دنبال سرمایه گذار و ایده‌های سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال باشیم، باید با فرهنگ سازی ظرفیت‌های موجود را حفظ و بعد به دنبال گسترش و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای اشتغال افزایی باشیم.

وی ضمن انتقاد از مدیران پروازی شهرستان ادامه داد: مایک کشور اسلامی هستیم و مصرف برخی اقلام همچون بنزین در ایران بسیار زیاد شده است و برای کاهش مصرف باید مطالبات بر زمین مانده رهبری را در راستای اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی اسلامی را اجرایی کرد و شما تصمیم گیرنده‌اید تا راهکار‌های اجرایی کردن این الگو سازی‌ها را مطرح کنید.

فرمانده سپاه اذعان کرد: ما قرار نیست همه مشکلات را حل کنیم و در حد توان قدم باید برداریم و تا حداقل باری از دوش مردم کم شود، یکی از بزرگترین مشکلات و موانع پیش رو کار فرما و سرمایه گذار در این شهر اجرای مو به مو بخشنامه‌های کشوری و استانی است بخشنامه‌هایی که با نگاه به مناطق شمال کشور نوشته میشود و ما در منطقه‌ای کویری و بی آب و علف باید آن‌ر ا. اجرایی کنیم و این میطلبد تا مدیران این شهرستان با همگرایی به دنبال بومی سازی این بخشنامه‌ها باشند تا حداقل مسیر برای توسعه شهرستان هموار شود.

جنیدی خبر داد: به همین زودی در برنامه‌ها و با همفکری امور بانوان فرمانداری، ادارات و عوامل اجرایی صنایع این شهرستان در نظر داریم تا نمایشگاه دائمی برای صنایع دستی و محصولات شهرستان برگزار کنیم تا زمینه‌ای فراهم شود، مردم شهرستان آشنایی لازم را از این محصولات کسب و آن‌ها را در سبد خانواده خود قرار دهند و تا اشتغال شهرستان تقویت شود.

مجتبی احمدیان اقتصادان و عضو این کارگروه به ظرفیت‌های فضای مجازی در فرهنگ سازی برای اصلاح الگو مصرف خانواده‌ها پرداخت و عنوان کرد: امروز فضای مجازی یک فرصت بالقوه برای فرهنگ سازی است تا با این اقدام مردم را به سمت سبک زندگی اسلامی که توام با اقتصاد مقاومتی است سوق داد، در این راستا باید کمیته تولید محتوایی فعال شود.

ناصر یزدانی مدرس دانشگاه و عضو این کارگروه نیز به مشکلات کارآفرینان در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: نگاه ما نباید معطوف به وام و تسهیلات باشد، چونکه برخی اوقات این وام خود تبدیل به آسیب شده و کارخانه‌ها را به سمت تعطیلی هدایت میکند. درد‌های صاحبان مشاغل و سرمایه گذار را باید از زبان خودش شنید تا بتوان گرهی از کارش باز کرد.

رضا نسایی مدرس دانشگاه و عضو کار گروه طرح کاری‌تر را نتیجه افکار بیشتر دانست و با توجه به همین گفته افزایش اعضای این کارگروه را خواستار شد و تاکید کرد حضور فعالان اقتصادی در این کارگروه چه به منزله عضو وچه مدعو میتواند ما را به درک بهتری از مشکلات برساند و به تبع ارائه راهکار کاربردی‌‎تر خواهد بود.

افتخاری عضو این کارگروه، آبیاری سنتی را آسیب اقتصادی و فرهنگ سازی در راستای کشاورزی مکانیزه را الزامی برای بجستان دانست و گفت: با وجود خشکسالی‌ها هزینه کرد صرف قنوات اشتباه است و این وام‌ها باید در راستای مکانیزه کردن کشاورزی هزینه شود و این خود ملزم به مدیریت تسهیلات کشاورزی است.

هنری دیگر عضو این کارگروه ضمن انتقاد از تصمیم گیری‌های کلان کشور این گونه گفت: وقتی که سمینار بیابان زدایی در پارک سی سنگان شمال برگزار میشود چطور میتوان انتظار داشت در این راستا قدمی برداشته شود ضعف در مدیریت کلان است.

کاظم محمد بیگی نایب رئیس کارگروه به تشریح اهداف پرداخت و خاطر نشان کرد: این کار گروه میتواند با ارئه طرح‌ها و همچنین ارائه راهکاری بر مدیریت تسهیلات شهرستان قدمی تاثیر گذار در رونق اشتغال بردارد، کارگروه محل ارائه راهکار‌های کاری و پخته برای شکوفایی وضعیت اقتصاد و اشتغال است، در هرمقطع زمانی نخبه‌ای را در شهرستان شناسایی کنیم بی شک به جمع خودمان دعوتشان خواهیم کرد و تا از ظرفیت فکری آن‌ها بهرمند شویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها