دبیر همایش ملی «نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی» عنوان کرد؛

ورود جدی در توسعه فرهنگ نماز در دانشگاه‌ها

دبیر همایش ملی «نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی» گفت: ما در دانشگاه‌ها به دنبال این هستیم که برای توسعه نماز در حوزه فرهنگ دانشگاه و دانشجویان ورود پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۳۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر محمد علی داوریار امروز  در همایش ملی علمی و پژوهشی «نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی» که در مشهد برگزار شد، افزود: فرهنگ در هر عرصه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تا فرهنگ درست نشود هیچ کاری به درستی پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: فرهنگ مقدم بر آموزش است. برای توسعه نماز، آموزش و ... باید فرهنگ مربوطه اصلاح شود.

دبیر همایش «نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی» خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه‌ها به دنبال این هستیم که برای توسعه نماز در حوزه فرهنگ دانشگاه و دانشجویان ورود پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: در برگزاری همایش ملی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی جلسات مختلف علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار کردیم.

دبیر همایش از ارسال 100 مقاله با محوریت نماز و مسجد و ولایت به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: ۷ مقاله به عنوان مقاله برتر پذیرفته شد و قرار است مقالات پذیرفته شده به صورت کتاب به نام باید.
 
در ادامه همایش دکتر کریم نجفی اظهار داشت: پژوهشکده تربیت مجازی اسلامی نقش موثری در برگزاری این همایش داشت و همچنن نهاد‌های مختلف فرهنگی دانشگاه‌ها و حوزه ها، اقشار مختلف بسیج، سپاه امام رضا (ع)، آستان قدس رضوی و دیگر نهاد‌ها نیز در برگزاری این همایش همکاری داشتند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور در ادامه بیان داشت: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام معرفی شد؛ در استان برنامه‌های بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی برگزار کردیم.

وی ضمن اشاره به تاکید اسلام بر نماز، مسجد و ولایت، ابراز داشت: امیدواریم با برگزاری این همایش به نتایج مطلوب برسیم.
 
وی ابراز داشت: مسئولان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع نماز، مسجد و ولایت در دانشگاه‌ها به‌صورت ویژه پرداخته‌اند.

نجفی بیان داشت: انسان از طریق نماز نه تنها می‌تواند بالاترین و عمیق‌ترین ارتباط خود را با ذات باری تعالی داشته باشد بلکه با گفتن عبارت "السلام علینا و علی عبادالله الصالحین" ارتباط اجتماعی خود را با بندگان صالح خداوند نیز برقرار می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور در پایان گفت: انسان زمانی می‌تواند منتظر مصلح جهانی باشد که خود نیز مصلح باشد.

دکتر نجفی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دانشگاه پیام نور ۴ هزار عضو هیئت علمی و ۶۰۰ هزار دانشجو دارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها