استاندار خراسان رضوی:

۲۸۰ هزار بیکار در استان خراسان رضوی وجود دارد/ تبدیل ۲۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان به سمت کارآفرینی

استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۸۰ هزار بیکار در استان وجود دارند که درصد زیادی از آنان تحصیل کرده هستند.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۳۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان  ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مشهد گردش مالی بازار سوغات مشهد را دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌تواند در قالب طرح‌های اشتغالزای مددجویان وارد این بازار بزرگ شود.

وی افزود: ابتدا باید بازار سوغات استان بررسی، سنجش و مشخص شود مردم چه میزان پوشاک یا اسباب بازی و دیگر محصولات خریداری می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی به سهم قابل توجه چین از بازار سوغات مشهد اشاره و بیان کرد: باید آنچنان که خارجی‌ها بازار ما را تحلیل می‌کنند ما نیز بررسی‌های کارشناسی در خصوص این بازار انجام دهیم تا تولیدکنندگان داخلی از جمله شاغلان و کارآفرینان مددجوی کمیته امداد بتوانند سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهند.

رشیدیان بر موقعیت ژئواکونومیک این استان در منطقه تاکید و بیان کرد: افغانستان بازار بکری برای تولیدکنندگان خراسانی است. اگر تولیدکنندگان به این بازار و نیاز‌های آنان توجه کنند می‌توانند به تولید مایحتاج با کیفیت و متناسب با نیاز‌های مردم افغانستان اقدام نمایند.

وی همچنین گفت: مجوز واردات چند قلم محصولات کشاورزی افغانستان از جمله دانه‌های روغنی فراهم شده و تولیدکنندگان می‌توانند با تهاتر برخی اقلام با این مواد مساله فقدان بودجه خرید در افغانستان را رفع کرده و نسبت به تهاتر و صادرات کالای تولیدی خود به آن کشور اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ورود دانه‌های روغنی به کشور و تبدیل، بسته بندی و صادرات و یا مصرف محصول نهایی آن در بازار داخل می‌تواند زمینه اشتغالزایی خوبی در خراسان ایجاد کند و مددجویان کمیته امداد نیز می‌توانند از این بازار بهره‌مند شوند.

رشیدیان ادامه داد: خراسان رضوی برای اشتغالزایی برش‌هایی را در دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و کشاورزی ایجاد کرده و برای اشتغال بیکاران استان مطابق برنامه ششم توسعه این دستگاه‌ها موظف به برنامه ریزی سالانه و اقدام شده اند.

وی همچنین بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را دارای نمود بیشتری در جامعه توصیف و بیان کرد: ۲۸۰ هزار بیکار در استان وجود دارند که درصد زیادی از آنان تحصیل کرده هستند لذا در جهت تحول و تبدیل حدود ۲۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان به سمت کارآفرین و نسل سوم شدن گام‌هایی برداشته ایم.

استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال بر اساس آمار رسمی ۹۷ هزار و ۸۰۰ شغل معادل حدود ۱۶ درصد اشتغال کشور در استان ایجاد شد در حالی که این استان کمتر از هشت درصد جمعیت کشور را دارد.

رشیدیان در خصوص اعطای تسهیلات اشتغالزای بانکی به مددجویان کمیته امداد هم گفت: بانک‌های خراسان رضوی از لحاظ وضعیت مانده قابل پرداخت تسهیلات موجودی کمی ندارند و استان آمادگی دارد تا نسبت به تخصیص ۱۰۰ درصدی سهم استان از اعتبارات کشوری این بخش اقدام کند.

وی افزود: البته با دادن تسهیلات به مددجویانی که طرح اقتصادی ندارند مخالفیم و معتقدیم بزرگترین مشکل مددجویانی که اشتغال ایجاد می‌کنند مرحله فروش، بازاریابی و ورود محصول به بازار است.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم برقراری چرخه اقتصادی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان تاکید و بیان کرد: تاکنون ۱۸۳ هزار شغل در استان ایجاد شده و خراسان رضوی تقریبا در ایجاد اشتغال در کشور رتبه نخست را بدست آورده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها