خبرهای داغ:
امام جمعه اردستان:

خبرنگاران می توانند در ترویج فرهنگ عمومی تاثیر گذار باشند

امام جمعه اردستان خبرنگاران را در ترویج فرهنگ عمومی و محافظت از آن موثر دانسته و از آنان خواست تا رسالت خود را در این راه انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۹۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین تشکیلات فرهنگی شهرستان است.

وی افزود: خبرنگاران بخشی از فرهنگ جامعه اسلامی هستند و اگر خبرنگار نباشد مسئولان گاهی مسئولیتشان را فراموش می کنند.

امام جمعه و رئیس  شورای فرهنگ عمومی اردستان گفت: در عرصه فرهنگی دو کار را باید انجام داد یکی فرهنگ سوزی و دیگری فرهنگ سازی به شکل صحیح و سازنده که در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه فرهنگ سوزی آن چیزهایی که در جامعه رایج بوده و با عرف ملی و مذهبی ما همخوانی ندارد و باید از جامعه خارج شود، تصریح کرد: ضمن خارج کردن برنامه ها و مراسمهای غلط، جایگزین آن را با برنامه های مذهبی خوب تامین کنیم.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی درست برنامه هایی با پیشینه ملی را فرهنگ سازی کرده و بستر سازی  مناسب  آن را در دستور کار قرار دهیم.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی باید با یک پشتوانه قوی که همه آن هم مالی نیست انجام شود که می طلبد در این زمینه هیئت اندیشه ورز و اتاق فکر ایجاد شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردستان تصریح کرد:  مواردی که به تحکیم خانواده و اخلاق اجتماعی کمک می کند باید روی آن کار شود که صاحبان اندیشه را جهت بدهیم تا فرهنگ درست را در جامعه تبیین کنند.

وی همچنین گفت: برای حجاب، نماز و مواردی این چنینی پشتوانه درست کنیم و از افراد اثر گذار جامعه استفاده کرده تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی به صورت قوی اجرایی شود.

حجت الاسلام دهشیری افزود: می توان اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را الگو قرار داد که به عنوان یک فرهنگ عمومی نهادینه شد و نیاز داریم تا درون زا و برون نگر باشد تا نیازهای جامعه را برطرف کند.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: خبرنگاران می توانند در ترویج فرهنگ عمومی و محافظت از آن موثر بوده و در این راه رسالت خود را انجام دهند.

ارسال نظرات