خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان خبر داد

اهداء یک کیلو طلا توسط همدانی‌ها برای بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال برای بازسازی عتبات عالیات یک کیلو طلا جمع آوری شده که در طی ۱۰ سال فعالیت این ستاد تاکنون ۱۶ کیلو طلا جمع آوری شده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۷۹۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

اهداء یک کیلو طلا توسط همدانی‌ها برای بازسازی عتبات عالیاتمحمدعلی بادامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اجرای طرح «هر خانه یک زائر» اظهار کرد: این طرح به صورت کشوری نیز مطرح شده و در شهرهای بهار، جورقان و همدان اجرا می شود و در صورت ضرورت زائرین به منازل هدایت می‌شوند.

وی گفت: مرز خسروی به دلیل امنیتی کاملا مسدود است و عبور زائرین از مرز مهران صورت می‌گیرد و افراد فقط با داشتن مجوز می‌توانند از مرز عبور کنند و متاسفانه تاکنون ۲۰۰ نفر به دلیل نداشتن ویزا برگشت داده شدند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در مورد فعالیت موکب‌ها در عراق خاطرنشان کرد: استان همدان جزء اولین استان‌هایی است که موکب‌های خود را شناسایی کرده و از بین آنها ۱۱ موکب شناسایی شد که در کربلا و نجف مستقر هستند و برای آنها اعتبارنامه یکساله صادر شده است.

وی ابراز داشت: استان همدان ۱۱ موکب را با خادمین و کمک‌های مردمی به نام‌های موکب حضرت زهرا(س)، حضرت علی اکبر(ع)، زیارت عاشورا، شهدای منا، سردار شهید همدانی، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، آل طه، شهدای شهرستان رزن، آیت اله بهاری، سیدالشهدا، حضرت زینب(س) راه‌اندازی کرده است.

بادامی ادامه داد: ۱۰۰ درصد یک موکب فرهنگی است که ۱۰ هزار سربند توزیع می کند و ۳۰ نفر کارشناس در رشته های مختلف دارد و در عمودها مستقر است و موکب امام حسن مجتبی (ع) از مریانج نیز که از تهران مجوز گرفتند و جزء آمار استان نیست.

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه های فرهنگی اجرای طرح «هر زائر نائب الزیاره یک شهید» است که عکس‌های هر کدام از شهدا پشت کوله‌های زائرین نصب می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن گم (فانوس) خبر داد و گفت: این سایت توسط مخترع همدانی طراحی شده و مخصوص افرادی است که لوازم خود را در عراق گم می کنند که به این سایت مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد می کنند و این مخصوص همدانی‌ها است و اگر عملکرد خوبی داشت سال آینده به صورت کشوری ارائه می‌شود، همچنین آدرس سایت atabat_h.ir نیز در دسترس است.

‌وی در خصوص ستاد معین استان همدان در شهر نجف و کربلا در خصوص مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: بهترین پروژه ما ساخت صحن حضرت زهرا(س) در صحن حرم حضرت علی(ع) که بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بادامی اضافه کرد: این‌ها به عنوان سند افتخار ۳ میلیون تومان ارزش ریالی دارد و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان همدان مشارکت داشته و تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۲۰ سند افتخار صادر کردیم به نام سند الزهرا و در ۲۱ ماه رمضان امسال در مسجد باب الحوائج واقع در عباس‌آباد قریب ۷۰ سند افتخار از افراد خیر، روزه داران و خانواده  شهدا صادر شد.

وی در ادامه افزود: در صحن الزهرا نیروهای تبرعی و مهارتی داشتیم که به صورت افتخاری به مدت یک ماه اعزام می‌شوند و در این مدت روزانه ۸ ساعت کار می‌کنند بدون اینکه دستمزد بگیرند و فقط ستاد برای این افراد بیمه، اسکان و تغذیه فراهم می کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان تصریح کرد: در طی این ۱۰ سال فعالیت ستاد ۲ هزار و ۲۰ نفر از استان همدان اعزام شدند و به صورت افتخاری خدمات دادند و بخش اعظم این فعالیت‌ها در کربلا و سامرا بود و در حال حاضر ۸۰ نفر در کربلا مشغول فعالیت هستند و نزدیک ۱۵۰ نفر در نوبت هستند.

وی در خصوص پروژه دیگر در کربلا گفت: طرح ترفیع گنبد امام حسین(ع) با عنوان طرح معراج که استان همدان با کرمان به صورت مشارکتی در بخش خشت‌های طلا نقش مهمی را ایفا کرده است و استان همدان توانسته این کار را انجام دهد.

بادامی عنوان کرد: هر خشت طلا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد که تاکنون توانستیم حدود ۴۵۰ خشت طلا از همدان جمع‌آوری کنیم که اکثر این کمک‌ها از سوی بانوان کمیته و از طریق اهدای طلاهای بانوان است که در ۶ ماهه نخست امسال یک کیلو طلا جمع آوری شده که در طی ۱۰ سال فعالیت این ستاد تاکنون ۱۶ کیلو طلا جمع آوری شده است.

وی با اشاره به پروژه بزرگ صحن حضرت زینب(س) در کربلا خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی جمع آوری شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان عنوان کرد: همچنین توسط استاد خوشنویسی جواد مومنی یک جلد کلام الله مجید که بیش از ۱۱۰ نفر از افرادی که نقش داشتند این کتاب را کتابت کردند و مجوز آن از اداره ارشاد گرفته شده و به آستان مقدس حضرت عباس(ع) هدیه کردند که ارزش آن ۲۰ میلیون تومان است و پیش بینی شده کتاب دیگری کتابت شود و به حرم مطهر حضرت علی(ع) اهدا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات