خبرهای داغ:
مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان خبر داد

وجود 300 کتابخانه ثبت شده مسجدی در استان همدان

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت: در حاضر300 کتابخانه ثبت شده مسجدی در استان داریم که یکی از ویژگی‌های آن حضور مساجد هستند که منشأ خدمات در حوزه دین، محور پرورش روحی و فرهنگ هستند.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۸۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

وجود 300 کتابخانه ثبت شده مسجدی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، هادی فیض‌منش امروز در مراسم آموزش کتابداران کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان، با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه، خطاب به کتابداران کتابخانه‌های مساجد، اظهار کرد: در مجموعه‌ای به عنوان سنگر کتاب و کتابخوانی کار می‌کنید که شاید یکی از مهمترین مباحث کشور و ضرورت‌هایی که احساس می‌کنیم، این است که به مقوله کتاب و کتابخوانی بپردازیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه را در کشور بالا ببریم در ارتقای فرهنگ عمومی وظیفه بزرگی را انجام داده و رسالت بزرگی را در پیش رو داریم، گفت: برگزاری دوره آموزشی کتابداران کتابخانه‌های کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان در راستای دوره‌های آموزشی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت: در حاضر300  کتابخانه ثبت شده مسجدی در استان داریم که یکی از ویژگی‌های آن حضور مساجد هستند که منشأ خدمات هم در حوزه دین و هم محور پرورش روحی و محور پرورش فرهنگ هستند .

وی گفت: کتابخانه‌ها در سطح استان به پنج درجه درجه بندی شدند و بیش از 650هزار کتاب در کتابخانه ها موجود است.

فیض‌منش ادامه داد: 191 کتابخانه در مجموعه داریم به عنوان کتابخانه‌های باز که اگر می‌توانید این طرح را در مکان‌های عمومی شهرستان‌ها برگزار کنید اطلاع دهید.

وی ادامه داد: فرهنگ کتابخوانی وارد زندگی مردم بشود از آن دری که کتاب وارد می‌شود غیبت و تهمت خارج می‌شود و ما و شما کتابداران به عنوان سربازان حوزه کتاب و کتابخوانی باید کتاب را وارد منازل بکنیم.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان مشکلات ما دوری از کتاب و کتابخوانی است، گفت: کتاب را باید خواند، فهمید و به آن عمل کرد و کتاب بزرگان ما باید معرفی شود و به آن عمل کرد.

وی با بیان ینکه نسل امروز از مقوله مطالعه فاصله پیدا می‌کند، افزود: هر چقدر از فرهنگ مطالعه دور شویم مشکلاتی جامعه را فرا می‌گیرد.
وی با بیان اینکه باید فرزندان را وارد مطالعه و کتابخوانی کنیم، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ابراز داشت: این دوره برای افزایش معلومات مدیران برگزار شده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات