خبرهای داغ:
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند عنوان کرد
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: اگر شورای فرهنگ عمومی را باور و اعتقاد داریم که قرار است مشکلات جامعه را حل کنیم باید خیلی جدی‌تر هم از نظر شکل و هم از نظر محتوا به آن بپردازیم.
کد خبر: ۸۹۶۴۷۲۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

لزوم ورود جدی‌تر از نظر شکل و محتوا برای حل مشکلات جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی نهاوند با حضور رئیس و اعضای این شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نهاوند در این جلسه با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که خداوند می فرماید «ای مسلمانان همیشه آماده باشید در برابر تهدید نظامی، اقتصادی و فرهنگی» و حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) که می فرمایند «هر کس شبی را به صبح برساند و اهتمام به امر مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست»، اظهار داشت: این آیه و حدیث نقل شده از پیامبر اکرم(ص) به این معنی است که هر مسلمانی باید احساس مسئولیت نسبت به مردم و دیگر هم نوعان خود داشته باشد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: دلیل تشکیل و فعالیت شورای فرهنگ عمومی نیز برای این است که این مسئولیت‌ها گوشزد شود، آماده باشیم، تهدیدها و فرصت‌ها را بشناسیم و اقدام کنیم و نسبت به آیه قرآن و روایت عامل باشیم.

وی عنوان کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی را باور و اعتقاد داریم که قرار است مشکلات جامعه را حل کنیم باید خیلی جدی‌تر هم از نظر شکل و هم از نظر محتوا به آن بپردازیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: باید به معضلات و مشکلات و نارسایی‌ها نگاه شود و اگر تشخیص دادیم جایی دارای مشکل یا معضلی است آن را مطرح کنیم تا به حال آن چاره‌ای اندیشیده شود .

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: باید اولویت‌ها و ضرورت‌ها را مطرح کرد و چاره اندیشید .

امام جمعه نهاوند سد معبر را یکی از دغدغه‌های سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: عملکرد شهرداری در این زمینه ضعیف است و باید چاره ای به حال این معضل اندیشیده شود .

وی دیگر مساله موجود را در بحث مراسم عزا و عروسی دانست و عنوان کرد: در مراسم عروسی متاسفانه مزاحمت‌های صوتی در شهر ایجاد می‌شود و موضوع دیگر هزینه‌هایی است که در مراسم عروسی و عزا صرف می‌شود که اگر این شورا در این خصوص فرهنگ سازی کرده و با صاحبان مراسم صحبت کند که هزینه‌ها صرف مشکلات و معضلات اجتماعی از قبیل ساماندهی زندگی افراد بی بضاعت یا مسائلی مانند کمک به زلزله زدگان شود بسیار تاثیرگذار و ارزشمند خواهد بود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات