خبرهای داغ:
فرمانده حوزه شهید احمد بیگی جوکار عنوان کرد

امر به معروف و مهارت‌های زندگی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

فرمانده حوزه شهید احمد بیگی جوکار گفت: امر به معروف و نهی از منکر و بحث مهارت‌های زندگی و به کاربردن آنها و حضور و انجام راهکارهای حلقات صالحین و یاد گرفتن «نه گفتن» از مهمترین مباحث در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۸۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

امر به معروف و مهارت‌های زندگی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ حسین ترکزبان در جمع والدین دانش آمزان جوکار با اشاره به طرح کرامت اظهار داشت: در آسیب‌های اجتماعی سه نوع پیشگیری از قبیل اولیه، ثانویه و ثالث در بحث اعتیاد  داریم.

 وی افزود: در طرح کرامت که طی دو سال این برنامه در سطح شهرستان اجرایی می‌شود، بعد از اجرای آن در ملایر اگر نتایج مثبت بود و بازخوردی مثبتی داشت در همه شهرها این طرح پیاده‌سازی می‌شود.

 فرمانده حوزه شهید احمد بیگی جوکار با بیان اینکه در پیشگیری اولیه مجموعه راهکارهایی که ما به کارمی‌ببندیم برای این است تا کسی معتاد نشود، عنوان کرد: پیشگیری ثانویه مجموعه راهکارهایی است که اگر کسی معتاد شد چطور به دامن خانواده برگردد.

وی ادامه داد: در بحث پیشگیری ثالث مجموعه راهکارهایی است که اگر فردی در جامعه معتاد شد چگونه این اعتیاد و این بیماری به سایر افراد منتقل نشود.

ترکزبان با اشاره به  عوامل خطر در افراد گفت: این عوامل شامل نداشتن مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس پایین، مواجه زود هنگام با مواد، فرزند داری والدین مصرف کننده، ترک تحصیل و بی علاقگی به مدرسه و... می‌شود که جزو عوامل خطر فردی است.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: عوامل خطر که در محیط اتفاق می افتد نیز خود به دو قسمت خانواده واجتماع تقسیم می‌شود.

فرمانده حوزه شهید احمد بیگی جوکار ابراز داشت: خطر در خانواده می‌تواند شامل کشمکش‌های خانوادگی، غیبت یکی از والدین به دلیل جدایی یا طلاق یا مرگ، خشونت خانوادگی، والدین یا خواهر و برادر مصرف کننده باشد.

وی با اشاره به خطرات اجتماع افزود: نداشتن فعالیت های سرگرم کننده یکی از عوامل مؤثر در مصرف مواد در جامعه است.

ترکزبان با اشاره به عوامل حفاظت‌کننده عنوان کرد: در بحث فردی تمایل به حضور در مدرسه، داشتن افکار و نیات در راستای رفتارهای سالم، ‌مهارت تصمیم‌گیری درست در مسائل را می‌توان عنوان کرد .

وی با بیان عوامل حفاظت کننده در محیط گفت: دلبستگی، نظارت والدین و مهارت فرزندپروری، منابع و امکانات، منابع اجتماعی، فراهم بودن امکانات تفریحی و سرگرم کننده‌، معیارهای فرهنگی و مذهبی و... از عوامل حفاظت‌کننده در محیط به شمار می‌رود.

فرمانده حوزه شهید احمد بیگی جوکار بیان کرد:  امر به معروف و نهی از منکر و بحث مهارت‌های زندگی و به کاربردن آنها و حضور و انجام راهکارهای حلقات صالحین و یاد گرفتن «نه گفتن» از مهمترین مباحث در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات