خبرهای داغ:
فرمانده سابق سپاه ناحیه بهار با اشاره به نقش مهم والدین در کاهش آسیب‌های اجتماعی و با بیان اینکه والدین نقش حساس و کلیدی دارند، گفت: زندگی‌های سنتی رو به فراموشی است و سبک زندگی‌ها به سمت سبک زندگی غربی می‌رود و این موضوع خطرناکی است.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۲۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

والدین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش حساس و کلیدی دارندسرهنگ غلامرضا رجبی‌احقر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با اشاره به اهمیت آگاهی‌بخشی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: آگاهی‌بخشی به مردم در تمام زمینه‌ها به ویژه در بحث آسیب‌های اجتماعی تاثیر فراوان دارد.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در جامعه روز به روز زیاد می‌شود، گفت: اگر سطح آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج مستمر بوده و تبدیل به فرهنگ شود به طور قطع آمار طلاق در جامعه از بین می‌رود.

فرمانده سابق سپاه ناحیه بهار با اشاره به همکاری و هم‌فکری مدیران شهرستان افزود: همه نهادها و ارگان‌ها در رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بحث طلاق باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه  یکی از علت‌های طلاق در جامعه بحث اشتغال جوانان است، تصریح کرد: متاسفانه مسئولین نسبت به این آسیب اجتماعی بی‌توجه شدند.

رجبی با بیان اینکه باید اقدامات مهم و اساسی برای طلاق در نظر گرفته شود، عنوان کرد: نیاز است آموزش‌هایی باشد که سطح آگاهی مردم را بالا ببرد تا در کاهش طلاق مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: مبلغین به ویژه روحانیون برای آگاهی‌سازی در مساجد و اساتید و مشاورین برجسته در مراکز آموزشی نقش بسیار خوبی را می‌توانند در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه طلاق ایفا کنند.

رجبی با بیان اینکه مسئولین برای مقابله با آسیب‌ها ورود پیدا کرده‌اند اما کافی نیست، افزود: آموزش خانواده و مراکز آموزشی به ویژه مدرسه و دانشگاه در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق و اعتیاد جوانان به مواد مخدر می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش این آسیب‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم والدین در کاهش آسیب‌های اجتماعی و با بیان اینکه والدین نقش حساس و کلیدی دارند، اظهار داشت: زندگی‌های سنتی رو به فراموشی است و سبک زندگی‌ها به سمت سبک زندگی غربی می‌رود و این موضوع خطرناکی است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: مدیران فرهنگی وظایف سنگینی دارند دیگر جای شعار نیست و باید اقدامات اساسی در رابطه  با حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی بردارند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی  گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی بسیار اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب نیز در این موضوع ورود پیدا می‌کنند.

رجبی با بیان اینکه فرهنگ غربی یعنی فرهنگ بی بندو باری و ترویج ضد ارزش‌ها خاطرنشان کرد: اگر مدیران و مسئولین انقلابی تلاش نکنند و همت به خرج ندهند این مشکلات حل نخواهد نشد بنابراین باید جوانان را به سمت سبک زندگی اسلامی که برگرفته از آیات و روایات اهل بیت(ع) است، سوق دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات