خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بهار کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر بهار مهمترین هدف محوری مجمع بسیج شهرستان بهار است.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۹۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

کاهش آسیب‌های اجتماعی مهمترین هدف محوری مجمع بسیج بهاربه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، سرهنگ مهدی هندی‌ورکانه در جلسه شورای بسیج شهرستان بهار با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر بهار مهمترین هدف محوری مجمع بسیج شهرستان بهار است.

وی با بیان اینکه یکی از رفتارهای اجتماعی انسان تشکیل خانواده است، با اشاره به امر ازدواج گفت: ازدواج درست پایه و اساس تشکیل خانواده و ثبات آن است.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بهار در ادامه با بیان اینکه ثبات و استحکام خانواده به داشتن روابط سالم در خانواده است، افزود: یک ازدواج سالم و دارای ثبات می‌تواند منجی ما در بسیاری از آسیب‌ها از جمله طلاق باشد.

وی با بیان اینکه کشور ایران در یک مرحله گذر از سنت  به مدرنیته است، با اشاره به بستر انواع انحرافات و نابهنجاری‌های اجتماعی بیان داشت: همین امر باعث شده طلاق در ایران نسبت به گذشته افزایش یابد به طوری که تا سال 1379 رشد طلاق تقریبا ثابت بود اما از سال 1380 تاکنون شاهد سیر صعودی و چشمگیر طلاق بوده‌ایم.

هندی‌ورکانه در ادامه با اشاره به اینکه طلاق یک آسیب اجتماعی است، گفت: علت‌های گوناگونی از جمله اختلافات شدید اعتقادی، تفاوت‌های شخصیتی، فرهنگی، خانوادگی، مشکلات اقتصادی و.... برای موضوع طلاق ذکر شده است.

وی تصریح کرد: برخوردهای سلیقه ای و عدم دخالت بزرگترها و عدم راهنما برای زوجین و استفاده نکردن از مشاوره‌ها باعث شده که بسیاری از ازدواج‌ها به طلاق ختم شود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: الگوی مشاوره پیشگیری از طلاق یک روش مشاوره پیشگیرانه است که با استفاده از اطلاعات به دست آمده از زوج های  ناسازگار در آستانه طلاق در شهرها کمک می‌کند تا از طلاق منصرف شده و مشکلاتشان را به روش مناسب حل کنند.

وی افزود:  برای این آسیب اجتماعی راهکارهای فراوانی از جمله آموزش مهارت‌های زندگی برای مخاطبان، آموزش مجریان و مربیان، اصلاح شیوه های داوری و قضاوت در خصوص طلاق و تدوین بسته آموزشی برای زوجین وجود دارد.

هندی‌ورکانه با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی گفت: اگر مدیران و مسئولان فرهنگ سازی در قالب مشاوره‌های مستمر برای زوجین  تشکیل دهند و الگوهای درست زندگی را که متاثر از اهل بیت(ع) است را به جوانان معرفی کنند آمار طلاق به طور قطع کم می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات