دبیر ستاد پنجم صفر در تربت حیدریه خبر داد؛

بازسازی نمادین ورود اسرای کربلا به سرزمین شام در تربت حیدریه

دبیر ستاد پنجم صفر در تربت حیدریه از بازسازی نمادین ورود کاروان اسرای کربلا به سرزمین شام در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۷۸۷۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
 مهدی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، پنجمین حرکت نمادین اسرای کربلا و ورود خاندان اهل بیت (ع) به سرزمین شام و کاخ یزید لعنت الله علیه روز چهارشنبه سوم آبان در تربت حیدریه بازسازی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: پایه گذاری این حزکت نمادین برای نخستین بار در کشور در سال ۱۳۹۲ توسط هیئت‌های مذهبی و با محوریت هیئت سجادیه و مشارکت شهرداری انجام گرفت که با استقبال پر شور مردم و عزاداران خسینی همراه شد.
 
معاون سیاسی فرماندار تربت حیدریه با بیان اینکه در این برنامه نمادین رفتار ظالمانه لشکر یزد به تصویر کشیده می‌شود، افزود: در این حرکت علاوه بر خطبه خوانی نمادین حضرت زین العابدین (ع) در کاخ یزید و موضوع شهادت حضرت رقیه (س)، حرکت‌های ظالمانه لشکر یزید با اسرای کربلا در مسیر کوفه به شام به تصویر کشیده خواهد شد.
 
ناصری گفت: امسال همچنین از شبیه خوانی پرده خوانان استان و مداحی مداحان اهل بیت (ع) در حرکت نمادین اسرای کربلا استفاده می‌شود.
 
دبیر ستاد پنجم صفر افزود: پنجمین حرکت نمادین اسرای کربلا به سرزمین شام ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه سوم آبانماه از محل چهارراه امام خمینی (ره) به سمت میدان مرکزی و در ادامه برنامه مراسم در میدان امام علی (ع) خاتمه می‌یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها