راوی دفاع مقدس در آیین مهمانی لاله‌های میمک تربت‌جام بیان داشت:

یادواره‌ شهدا نمایشی نباشد بلکه باید ساختارشکن و آتش به اختیار انجام گیرد/ نیاز اصلی جوانان در عرصه بی‌امنیت فرهنگی تقویت روحیه جهادی است

راوی دفاع مقدس با انتقاد از برپایی نمایشی برخی یادواره‌ها گفت: یادواره شهدا نباید کلیشه‌ای، ظاهری، همایشی و گزارشی برگزار شود، بلکه باید ساختارشکن و آتش به اختیار اجرا شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۱۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در آیین مهمانی لاله‌های افلاکی میمک تربت‌جام پس از اجرای سرود، قرائت دل نوشته نوه‌های شاهد و ایثارگر علیرضا دلبریان بیان داشت: هشت دفاع مقدس یک حیات طیبه معنوی درراه بندگی و اطاعت از خداوند متعال و یاری رهبر مسلمین بود.

*یادواره‌ها نباید گزارشی باشد، بلکه باید ساختارشکن و آتش به اختیار انجام گیرد

 وی با تأکید بر لزوم اجرای فرمان آتش به اختیار، ولی فقیه تصریح کرد: شهدا در دفاع مقدس با آتش به اختیار ساختار‌های غلط را شکستند و جنگ کلاسیکی که در آغاز آن به فرماندهی بنی‌صدر در چند عملیات پیاپی به شکست انجامید، با وحدت همه‌جانبه قوای مسلح و بسیج مردمی به یک جریان فرهنگی، عقیدتی و نظامی تبدیل کرده و پیروز شدند.

وی با انتقاد از برپایی برخی یادواره‌های نمایشی افزود: یادواره شهدا نباید کلیشه‌ای، ظاهری، همایشی و گزارشی برگزار شود، بلکه باید ساختارشکن و به‌طور کامل آتش به اختیار اجرا شود.

وی ادامه داد: مدیران اجرایی در هر پست و مقامی که هستند وظیفه‌دارند بامطالعه دقیق تاریخ دفاع مقدس، تفکر شهید و شهادت را تبلیغ کنند و با آن شعاری و ظاهری برخورد نکنند.

جانباز جنگ تحمیلی، خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت با انتقاد از کم‌رنگ شدن روحیه روایتگری خاطرنشان کرد: پیشکسوتان جبهه و جنگ با نقل خاطرات و تاریخ جنگ این گنجینه باارزش را به نسل جوان انتقال دهند و جوانان عزیز هم پیگیر فلسفه شهادت بزرگان تاریخ معاصر شوند.

دلبریان عنوان کرد: جنگ را قوای مسلح و جوانان غیور بسیجی باروحیه عاشورایی و جهان‌بینی اسلامی با پیروزی به پایان رساندند و جامعه امروز به روحیه جهادی و انقلابی نیازمند مبرم است.

*نیاز اصلی جوانان در عرصه بی امنیت فرهنگی تقویت روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس است

راوی دفاع مقدس تأکید کرد: نسل امروز به بصیرت افزایی نیازمند است که با جزوه، همایش و نمایش امکان‌پذیر نیست و برای تقویت روحیه جهادی و انقلابی احتیاج به تمرین سخت و آمادگی جسمانی و معنوی جهت خدمت به محرومین و... داریم.

دلبریان با اشاره به تأمین امنیت پایدار مرز‌ها کشور که به لطف ایثارگری شهدا و قوای مسلح یادآور شد: امروز جبهه فرهنگی ما موردتهاجم دشمن قرارگرفته که نیاز اصلی جوانان در عرصه بی امنیت فرهنگی تقویت روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: یادواره‌ها یادآوری است که همه ما سیره وزندگی شهدا را الگو قرار دهیم که شهدا از نام نشان‌های دنیا عبور کردند و ذخایر عالم بقا شدند.

*فرزندان شاهد باید تبلور الگوی رفتاری پدران آسمانی خود در جامعه باشند

این رزمنده بسیجی خطاب به مسئولان ابراز داشت: امروز اگر بخواهیم کشور را مدیریت کنیم لازم است با جوانان و مردم بامحبت رفتار کنیم.

دلبریان با ابراز تأسف از مسئولی که می‌گوید از پرداخت یارانه‌ها ناراحت می‌شویم و نسبت به حقوق نجومی سکوت اختیار می‌کنند متذکر شد: جوانان بدانند که مشکل آنان با یارانه و کارانه حل نمی‌شود و در اجرای فرامین رهبری چه در بحث اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی و... آتش به اختیار باشند.

وی با توصیه به فرزندان شاهد گفت: فرزندان شاهد باید تبلور الگوی رفتاری پدران آسمانی خود در جامعه باشند و همانند پدرانشان ساختار‌های غلط در جامعه را بشکنند و نشان بدهند که فرزند جبهه هستند و با عشق حسینی و رفتار انقلابی همانند سردار سلیمانی پیشرو باشند.

گفتنی است؛ آیین مهمانی لاله‌های عملیات غرورآفرین میمک؛ با حضور خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر، امام‌جمعه، مسئولان، فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح و قشر‌های مختلف شیعه و اهل سنت به همت فرزندان شاهد تربت‌جامی و همکاری گروه منتظران ظهور و هیئت امناء مسجد الزهراء (س) برگزار که در پایان فرزندان و نوه‌های شهدا با تقدیم شاخه گل، هدایا و بوسه بردستان مادران از محبت و زحمات آنان تجلیل کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها